رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با قم فردا :

تامین ۲۵۰تن سیب و ۵۰۰تن پرتقال برای شب عید در قم/ کالاهای مورد نیاز ایام عید و‌ ماه رمضان در قم کاملا تامین است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به ذخیره ۲۵۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال برای عید نوروز گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز ایام عید و ماه مبارک رمضان در قم وجود ندارد.

محمد حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: تامین ، توزیع و نظارت بر اقلام ضروری و راهبردی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است و با توجه به اینکه ایام عید نوروز نزدیک می شویم و نیاز است که بازار تنظیم شود و نیاز مردم در خصوص کالاهای مورد نیاز این ایام تامین شود در تامین میوه مورد استفاده این ایام یعنی سیب و پرتقال اقدامات لازم انجام شده است.

 حاجی رضا افزود: ۲۵۰ تن سیب خریداری شده و وارد استان شده است و در مراکز نگهداری انبار شده است و حدود ۵۰۰ تن پرتقال خریداری شده و در حال حمل و ورود به استان قم است و تاکنون ۳۰ تن پرتقال وارد استان قم شده و در مراکز نگهداری انبار شده و مابقی آن نیز طی چند روز آینده وارد استان می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد : میوه های که برای استان قم تامین شده است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و یک کمیته تحت عنوان کمیته نظارت بر حمل و توزیع میوه شب عید در سازمان جهادکشاورزی و با مسئولیت سازمان تعاون روستایی شکل گرفته است تا بتوانیم در راستای تامین توزیع میوه شب عید  میوه با کیفیت و با قیمت و شرایط مناسب در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی عنوان داشت: متولی خرید میوه شب عید اتحادیه تعاون روستایی است که به صورت مستقل عمل می کند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امید است که هیچ دغدغه ای در تامین و توزیع میوه شب عید نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص نحوه توزیع میوه های تامین شده بیان داشت:  با توجه به هماهنگی که با مجموعه شهرداری و سازمان میادین قم انجام شده بحث غرفه ها در سطح شهر توسط شهرداری جانمایی شده است، برنامه ریزی امسال جهاد کشاورزی به این صورت است که علاوه بر شهر قم در پنج شهر دیگر و دو شهرستان جدید استان جعفر آباد و کهک نیز مراکز توزیع میوه تنظیم بازاری دایر شود.

حاجی رضا در پاسخ به این سوال که برای تامین کالاهای مورد نیاز ایام عید مسئولیت دیگری نیز به سازمان جهادکشاورزی داده شده است؟ گفت: بله؛ تامین اقلامی مانند مرغ، گوشت ، برنج، شکر و روغن بر عهده جهاد کشاورزی از مجموعه پشتیبانی دام و غله در حال پیگیری هستند، مرغ منجمد و گوشت منجمد موجود است و در این بخش وضعیت خوبی داریم علاوه بر آن تولید مرغ گرم به صورت روزانه وجود دارد و تولید گوشت گرم در داخل استان در حال انجام است و مشکلی در راستای تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان قم نداریم.


وی ادامه داد: کالاهای مورد نیاز برای ایام عید نوروز و بلافاصله بعد از آن برای ایام ماه رمضان تامین شده است، در حوزه تامین برنج ، شکر و روغن هم هماهنگی های خوبی انجام شده و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد در سطح بسیار خوبی انواع برنج های خارجی را به بازار عرضه کردیم.

حاجی رضا گفت: حوزه تامین شکر شکر خانوار و شکر مورد نیاز در اصناف نیز تعمیر شده است مورد نیاز و سهمیه استانی تامین شده است و در حال توزیع است و همچنین در مورد تامین روغن خوراکی و صنف و صنعت مشکلی وجود ندارد، کالاهای تامین شده به موقع و در زمان های مورد نیاز با توجه به همکاری با موجوعه اصناف و رصد بازار تزریق خواهد شد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار داشت:  با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از ایام عید نوروز آغاز می شود پیش بینی ها و برنامه ریزی ها و جلسات برای هماهنگی های لازم انجام شده است تا هم نیازهای اولیه شب عید تامین شود و هم کالاهای مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان تامین شود، یک شبکه بسیار منسجم برای توزیع کالاها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در بحث بازرسی و نظارت که اهمیت بسیار زیادی داد هم برنامه ریزی های انجام شده است، بازار با دقت و وسواس بیشتری رصد می شود تیم مدیریت بازرسی و نظارت فعال شده و با ظرفیت نیروی انسانی سازمان جهاد کشاورزی قم و کمک گرفتن از ظرفیت های مردمی و جهادی این کار انجام خواهد شد، و نظارت بر کم فروشی و گران‌فروشی انجام خواهد شد شهروندان قم هر گونه کم فروشی و‌ گران فروشی را به شماره ۱۲۴ یا با شماره ۱۳۱ اطلاع دهند تا به سرعت اقدام شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31875
اخبار مرتبط

نظرات شما