بودجه سال 1401 شهرداری قم تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیست و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با موضوع تصویب لایحه بودجه سال 1401 شهرداری قم صبح امروز در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد،

 حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم توجه به  تقویت حمل و نقل عمومی، مدیریت بهینه پسماند، افزایش زیرساخت شهر هوشمند، افزایش درآمدها، محرومیت زدایی، توسعه زیرساخت‌های نشاط اجتماعی را اولویت‌های تدوین بودجه سال 1401 شهرداری قم دانست.

وی اضافه کرد: هدف ما در تدوین بودجه تعادل و هماهنگی بین وضعیت درآمدی و وضعیت هزینه‌ای بود که در این راستا ده‌ها نشست به منظور بررسی با همکاری کارشناسان شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم باید برای کاهش فشارهای موجود به سراغ منابع درآمدی جدید برود و در همین خصوص توافقات ابتدایی با شرکت توزیع نیروی برق استان برای افزایش درآمدهای شهرداری از محل‌های مغفول مانده انجام شده است.

همچنین سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم از افزایش 16.8 درصدی بودجه سال قبل در لایحه پیشنهادی خبرداد و افزود : اگر می‌خواستیم بودجه را در شرایط عادی تنظیم کنیم به مبلغی حدود 10 هزار میلیارد تومان می رسیدیم که با اولویت بندی در شرایط فعلی این رقم 47 هزار166 میلیارد ریال پیشنهاد شد و بودجه پیشنهادی شهرداری قم با دستورالعمل بودجه ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها و بخشنامه بودجه سال 1401 تنظیم شده است.

وی افزود: در لایحه پیشنهادی، بودجه شهرداری قم و سازمان‌های تابعه در سال 1401 بالغ بر 51 هزار و 926 میلیارد ریال بود که مشتمل بر بودجه شهرداری قم، حوزه‌های ستادی و مناطق هشتگانه می‌شد که عمده هزینه‌ها در رابطه با مباحث عمرانی است.

شهردار قم گفت:‌ در این بودجه میزان درآمدهای شهرداری قم ۱۷ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال، واگذاری دارایی‌های مالی، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۶ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال پیش بینی شده‌بود.

سقائیان نژاد افزود: مصارف هزینه‌ای شهرداری نیز در بودجه سال آینده ۱۱ هزار و 854 میلیارد ریال برآورد می‌شود، همچنین مصارف تملک دارایی سرمایه‌ای نیز ۳۰ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال، مصارف تملک دارایی‌های مالی ۲ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال به همراه بودجه سازمان‌های تابعه به میزان ۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال تقدیم شورای اسلامی شهر قم شده‌است.

وی ادامه داد: نسبت هزینه‌های جاری نسبت به کل بودجه ۲۶ درصد و به میزان ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خواهد بود که از این رقم بیش از ۵ هزار میلیارد ریال صرفا هزینه جاری شهر شامل نگهداری شهر در حوزه خدمات شهری شامل فضای سبز، خدمات شهری، پسماند و تخلفات شهری می‌شود و مبلغ ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال نیزبرای توسعه سازمان‌های آتش‌نشانی، قطار شهری، مدیریت پسماند، تاکسی رانی و اتوبوس رانی در نظر گرفته شده‌است.

شهردار قم گفت: در بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد ریال برای ارتقای ایمنی شهر ، ۱۰۰ میلیارد ریال برای سازمان آتش‌نشانی قم ، ۹۷۰ میلیارد ریال برای توسعه سیستم‌های مکانیزه ، یکهزار و ۵۷ میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهری و احداث ۵۰ بوستان جدید و پیش بینی ۴۰۵ میلیارد ریال برای احداث پیاده راه و تجهیز بوستانها در نظر گرفته شده‌است.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/31917
اخبار مرتبط

نظرات شما