نشست تخصصی قلب و عروق در قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست تخصصی "قلب و عروق" به همت شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند در مرکز فرهنگی 313 جمکران برگزار می شود.

این نشست به دلیل گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه با نگاه به اینکه حدود ۳۰ درصد از فوت‌ها به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است و همچنین ناتوانی متخصصین فعلی قلب و عروق در کاهش و مهار این بیماری ها و با موضوع تبیین مفاهیم و تدابیر فقهی مرتبط با سلامت قلب و عروق و در مقایسه با مفاهیم کتاب بیماری‌های قلب و عروق برانوالد  ( Braunwald's Heart Disease) و با هدف بازتعریف و تکامل مفاهیم و تدابیر حوزه "قلب و عروق" برگزار می شود.

در این نشست مطالب گسترده فراموش شده‌ای  - بر اساس علوم وحیانی - درباره قلب بازخوانی می‌شود.

محتوای این نشست در مقایسه و نقد مطالب کتاب «بیماری‌های قلب و عروق برانوالد( Braunwald's Heart Disease)» به ویژه مفاهیم ناقص بخش ششم این کتاب (کاردیولوژی پیشگیرانه) مانند بررسی نقش فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سابقه استعمال سیگار، سابقه داشتن بیماری قلبی پیش از موعد، نتیجه تست کلسیم و... در پیدایش بیماری های قلبی تدوین شده است.

محتوای این نشست تخصصی در ۶ محور شامل تعریف قلب و تبیین جایگاه آن در بدن، تبیین بخش‌های مختلف قلب خصوصاً بخش عُقَد، بررسی ارتباط قلب و روابط انسانی (معرفی اخلاقیات و رفتارهای احیاء کننده قلب)، بررسی ارتباط قلب و تغذیه (معرفی غذاهای تقویت کننده قلب)، بررسی ارتباط قلب و سایر اعضای بدن و معرفی داروهای جدید قلب و عروق به متخصصان قلب و عروق همراه با معرفی دستورالعمل جدید پیشگیری اولیه از CVD تبیین خواهد شد.

بحث های "نظریه فقهی قلب و عروق" بر اساس "روش تحقیق فقهی" مطالعه و تدوین شده است و از نظر جانمایی یکی از نظریات ۵۰ گانه نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری محسوب می‌شود. تاکنون از مباحث مرتبط با "پیشگیری ساختاری از بیماری" نظریاتی مانند الگوی فقهی تحلیل بیماری، الگوی فقهی ارزیابی غذا، روش تحقیق فقهی در حوزه پزشکی، نظریه فقهی ایمنی (تعریف جدید واکسن)، پروتکل های فقهی مدیریت کرونا و نظریه مترقی طبیب مشاور به صورت اجمالی تبیین شده است.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/32027
اخبار مرتبط

نظرات شما