بوستان 20 هکتاری زائر در قم افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم افتتاحیه فاز اول بوستان ۲۰ هکتاری زائر و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بوستان خضر نبی (ع) با حضور آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم برگزار شد.

شهردار قم طی سخنانی در این مراسم مطرح کرد: بوستان زائر با مساحت ۲۰ هکتاری و اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال و باهدف ارتقاء فضای تفرجگاهی شهر، ارتقاء ظرفیت و تکمیل زنجیره گردشگری، حفظ منظر طبیعی و همچنین توجه به اصول توسعه پایدار از نظر زیست‌محیطی ، اجتماعی و اقتصادی طراحی و اجراشده است.

وی ادامه داد: معماری این پروژه سازگار با بستر و منطبق با الگوهای گردشگری نوین طراحی‌شده و در آن انجام فعالیت‌های تفریحی‌ورزشی متناسب با بستر طبیعی و تأمین نیاز تمام اقشار جامعه و استفاده از الگوهای بومی و ایرانی در بوستان اعم از باغ ایرانی و مراکز گردهمایی در نظر گرفته‌شده است.

شهردار قم در رابطه با فاز ۲ بوستان خضر نبی (ع) اظهار کرد: این بوستان قرار است بااعتباری بالغ‌بر ۲۶۴ میلیارد ریال در شهرک امام خمینی(ره)، بین بلوار شهید آوینی و کوه خضر نبی(ع) تا آبان ماه سال آینده احداث شود.

مرتضی سقائیان نژاد افزود: احداث بوستان کوهستانی با محوریت پارک کوهستانی زائر، افزایش سرانه فضای سبز شهری، ایجاد زمین‌های ورزشی و پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کوهستانی و ایجاد امکانات برای ورزش‌های همگانی و پیاده‌روی کوهستانی گروهی از اهداف کلان این پروژه مهم حوزه فضای سبز شهر قم است.

وی در آخر تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز این پروژه نیز می‌توان به امکان اتصال بوستان‌های کوثر و باغ پرندگان به کوه خضر نبی(ع) و توپوگرافی بوستان با نمای کل شهر قم اشاره کرد.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/32293
اخبار مرتبط

نظرات شما