اعضای بدن دختر جوان ۲۲ ساله قمی به بیماران نیازمند اهدا شد

کارشناس مسئول اداره اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای اعضای بدن دختر جوان ۲۲ ساله قمی به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ولی الله صمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در نخستین شب از لیالی قدر؛ خانم ۲۲ ساله قمی دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با اشاره به علت مرگ مغزی این مرحومه بیان داشت: این خانم جوان قمی به علت آسپیراسیون جسم خارجی و انسداد راه هوایی دچار ایست قلبی تنفسی و مرگ مغزی می‌شود که پس از رضایت خانواده آن مرحومه اعضای بدن وی به چند بیمار که دارای وضعیت وخیمی بودند اهدا شد و حیات مجددی به آنان بخشید.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: از ابتدای سال جاری این سومین مورد از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان قم است.

بازگشت به زندگی در بیماران با شرایط مرگ مغزی امکان پذیر نیست و در استان قم نیز سالانه تعداد زیادی دچار مرگ مغزی می‌شوند که متأسفانه این بیماران به مرحله پیوند اعضا نمی رسند و فوت می‌کنند که ضرورت دارد خانواده‌ها نسبت به این اقدام خداپسندانه اطلاع بیشتری کسب کنند.

در سال گذشته تعداد ۱۳ مورد اهدای عضو در قم به ثبت رسید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33014
اخبار مرتبط

نظرات شما