تحقق کامل بودجه سازمان آرامستان‌های قم

مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری قم گفت: بودجه سال گذشته این سازمان ۵۴۵ میلیارد ریال بوده که به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به عملکرد سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در حوزه مالی و بودجه‌ای افزود: ۵۷ درصد این بودجه در حوزه عمرانی، ۲۵ درصد اداری و خدماتی و ۱۸ درصد نیز هزینه‌های انتقالی و پرسنلی است.

وی مهمترین چالش‌های سازمان آرامستان‌ها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بیشترین چالش شیوع کرونا بود که فوتی‌ها چندین برابر فوتی‌های روزانه شد و در این بحران بزرگ با امکانات کم و کمک نیروهای جهادی توانستیم اقدام‌های مهمی را رقم بزنیم.

موسوی نیارکی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های سازمان انتقال فوتی‌های سایر شهرها و کشورها به قم و بالعکس است خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا خیلی وقت و انرژی سازمان معطوف انتقال این اموات شد.

 وی میانگین ماموریتی که از درب منازل و یا آرامستان و یا حوادث فوتی از شهر قم به نزدیک‌ترین محل تا آخرین نقطه مرزی انجام شد حدود ۱۷۰۰ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های قم بیان داشت: همچنین تعدادی نیز باید به فرودگاه انتقال داده می‌شد و برای انتقال اموات به سایر کشورها نیاز به هماهنگی با کشورهای مقصد داشت که این کار نیز بر عهده سازمان بود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33524
اخبار مرتبط

نظرات شما