استانی شدن انتخابات موجب کم اثر شدن رای شهرهای کوچک می‌شود

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: استانی شدن انتخابات دارای معایبی است که از جمله آن می‌توان به کم اثر شدن رای شهرهای کوچک و تحمیل تاثیر رای مراکز استان‌ها در انتخاب نماینده اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حمید بنائی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات گفت: اگر استانی شدن به گونه‌ای باشد که نگاه نمایندگان به مسائل یک نگاه کلان‌تر و ملی‌باشد خوب است اما باید این را مدنظر داشت که نمایندگان حلقه واسط حاکمیت و مردم هستند که با این طرح این حلقه گم می‌شود. 

وی افزود: به فرض اگر انتخابات استانی باشد و نگاه نمایندگان هم یک نگاه کلان‌تری به مسائل باشد چه کسی می‌خواهند وزرا را به شهرستان‌های کوچک بیاورد تا از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم ‌آشنا شوند. 

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت اعتبارات دولت در استان‌ها محدود است و این نماینده است که پیگیری‌های خود در حوزه اشتغال، اقتصاد و ... به حل مشکلات کمک کند. 

بنائی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معایب استانی شدن انتخابات این است که رای مردم شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در انتخاب نماینده کم اثر می‌شود و مراکز استان‌ها با رای بالایی که دارند گزینه‌های مدنظر خود را برای نمایندگی به کل استان تحمیل می‌کنند. 

وی در پایان گفت: ما به دنبال عدم تمرکززدایی هستیم اما باز هم متاسفانه می‌بینیم که به کلانشهرها و مراکز استان‌ها توجه می‌شود که این هم یکی دیگر از استانی شدن است که امیدواریم مجموع این اشکالات با اصلاحاتی که در طرح استانی شدن  انتخابات مجلس صورت می‌گیرد مرتفع شود. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3360
کلیدواژه: انتخابات رای شهر
اخبار مرتبط

نظرات شما