۱۲۳۰ کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های عرضه بنزین قم به مالکان تحویل شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای سال گذشته تا ۲۵ تیرماه امسال، یک هزار و ۲۳۰ قطعه کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های عرصه سوخت این استان به مالکان تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید محمود طاهری افزود: در بازه زمانی سال گذشته تا ۲۵ تیرماه امسال، پنج هزار و ۹۳۵ قطعه کارت سوخت در جایگاه‌های عرصه سوخت این استان جامانده که از این تعداد، چهار هزار کارت باطل شده و ۷۰۵ کارت موجود است.

وی با تاکید بر نگهداری صحیح از کارت‌های سوخت،‌ تصریح کرد: با توجه به افزایش زمان صدور کارت سوخت، از شهروندان درخواست داریم نسبت به حفظ و نگهداری از کارت سوخت خود دقت لازم را داشته باشند، ضمن اینکه اگر کارت مفقود شده مورد سوءاستفاده قرار گیرد، مسوولیت‌ آن بر عهده مالک کارت سوخت می‌باشد.

وی ادامه داد: به‌محض این‌که کارت سوختی در جایگاه‌های سوخت جا می‌ماند مسوولان جایگاه موظف هستند اطلاعات کارت را در فرمت خاصی ثبت و در تابلو اعلانات جایگاه نصب نمایند و پس از گذشت ۱۰ روز، کارت‌های سوخت را در تاریخ‌های یکم، یازدهم و بیست و یکم هر ماه تحویل ناحیه مرکزی این شرکت نمایند و مالک کارت می‌تواند با ارائه مدارک، کارت را تحویل بگیرد.

طاهری خاطرنشان کرد: چنانچه ظرف ۲۰ روز از تاریخ تحویل کارت‌ها به ناحیه مرکزی، مالک مراجعه ننماید، کارت‌های جامانده ابطال شده و به ستاد شرکت ملی پخش ارسال می‌شود.

به گفته وی، فرآیند تولید کارت ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد و هزینه گزافی را به بیت المال تحمیل می‌نماید.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که خرید و فروش و واگذاری سهمیه فرآورده‌های نفتی که در قالب کارت هوشمند سوخت عرضه می‌شود به غیر، ممنوع است، اضافه کرد: بر اساس مواد ۹ و ۱۶ ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی برگرفته از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش سهمیه یارانه‌ای فرآورده‌های نفتی از طریق کارت هوشمند سوخت ممنوع است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم ادامه داد: ممکن است شهروندان تصور کنند چون سهمیه سوخت متعلق به خودشان است، می‌توانند آن را به فرد دیگری بفروشند، ولی باید توجه داشته باشند اگر کارت آن‌ها مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و این امر توسط کارشناسان نظارتی این شرکت احراز شود، علاوه بر مسدودی کارت سوخت، فرد متخلف مشمول جریمه ۲ تا ۴ برابر ارزش فرآورده بر اساس نرخ بین‌المللی می‌شود.

به گفته وی، در جایگاه‌های سوخت با تبلیغات محیطی به این مواد قانونی اشاره شده است.

وی به همه شهروندان و مالکین کارت سوخت بنزین و نفت‌گاز توصیه کرد: کارت سوخت خود را رمزدار نموده تا چنانچه به هر دلیلی مفقود یا سرقت شود، امکان سوءاستفاده از آن توسط اشخاص مختلف سلب گردد.

۶۳ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان قم وجود دارد که از این تعداد، در ۴۱ باب سوخت سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که ۲۱ باب دومنظوره و ۲۰ باب نیز تک‌منظوره است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/35137
اخبار مرتبط

نظرات شما