بهره‌برداری از استخر شهدای هفتم تیر با اعتبار 8 میلیاردی/دفاع مدیرکل ورزش و جوانان قم از بانوان ورزشکار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت امروز از اماکن ورزشی در حال ساخت و پروژه‌های بازسازی استان قم بازدید کردند.

ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازسازی و تجهیز استخر مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم در حوزه ورزش و جوانان بود که به لطف خدا در چند روز اخیر عملیات اجرایی دنبال شده است.

وی افزود: این استخر حدود ۷ سال پیش با توجه به اینکه فرسوده شده بود، تعطیل شد و دیگر کسی از آن استفاده نمی‌کرد هر چند یکی از بزرگترین مجموعه‌های آبی استان محسوب می‌شود که واقعا حیف بود این مکان را رها کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است که ۵ میلیارد آن تا به امروز جذب شده است و از پیمانکار پروژه خواستیم تا به سرعت کار‌ها را پیش ببرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۲ از این استخر بهره‌برداری کنیم و عموم مردم از این استخر استفاده کنند.

وی افزود: در نظر داریم علاوه بر استفاده عموم مردم از استخر شهدای هفتم تیر، بعضی از سانس‌های این مجموعه را به هیأت قایقرانی اختصاص دهیم تا تمرینات ورزشکاران در این مجموعه ورزشی انجام شود.

سانی‌خانی در ورزشگاه جهان پهلوان تختی نیز در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران بیان کرد: بعد از سفر آیت‌الله رئیسی به استان قم با توجه به اینکه ورزشگاه جهان پهلوان تختی در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی بانوان به این مجموعه آسان است، شخص رئیس جمهور دستور داد تا این ورزشگاه به بانوان اختصاص یابد.

وی افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی به این مجموعه ورزشی تخصیص داده شد که بخش بیشتر این مبلغ تا به امروز جذب شده است، عملیات عمرانی در این مکان از یک ماه پیش آغاز شده و فاز اول اول که شامل زمین چمن مصنوعی، جاده تندرستی، محصور سازی دور ورزشگاه و ساخت رختکن تیم‌ها و داوران می‌شود در این مرحله دنبال خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم استان تصریح کرد: مجموعه‌هایی که در این مرحله شامل بازسازی نبودند راه ورود به آن‌ها جدا شده است تا هیچ بخشی تعطیل نباشد و به محض جذب اعتبارات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲ عملیات عمرانی در فاز دوم را آغاز خواهیم کرد.

سانی‌خانی در خصوص اعتراض برخی از افراد در فضای مجازی نسبت به اینکه چرا ورزشگاه پهلوان تختی به بانوان اختصاص داده شده، اظهار کرد: همه ما حساسیت خاصی نسبت به ناموس خود داریم و این موضوع مرتبط به مسائل دینی ما هم می‌شود، کدام یک حاضر هستیم که مادر، خواهر و یا همسر خود برای یک ساعت ورزش کردن به مجموعه ورزشی‌های خارج از شهر برود که اتفاقات خطرناک می‌تواند آن‌ها را تهدید کند.

وی ادامه داد: بانوان نیز در ورزش استان قم سهم خوبی دارند و حقشان این است که برای آنها یک مجموعه ورزشی اختصاصی در نظر گرفته شود، حال که این اتفاق رخ داده است ما هم از حق آنها دفاع می‌کنیم و بانوان نیز خیال‌شان راحت باشد تصمیمی که گرفته شده است هرگز تغییر نخواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در پایان گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم پروژه این مجموعه ورزشی را تا دی‌ماه به پایان برسانیم، عملیات عمرانی با بیش‌ترین سرعت در حال پیگیری است و به لطف خدا تا به امروز مشکلی در زمینه جذب اعتبارات مالی نداشته‌ایم، تاکید دولت این است که در سریع‌ترین زمان ممکن از این مجموعه ورزشی بهره‌برداری کنیم.

 

لازم به ذکر است ۹ مکان ورزشی در استان قم همزمان در حال ساخت و یا بازسازی است که بر اساس گفته مدیران بیشتر آن‌ها تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد و استفاده از این اماکن جدید در میزان سرانه ورزش استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/35822
اخبار مرتبط

نظرات شما