جایگاه دانشگاه‌های ما در میان دانشگاه‌های بزرگ جهان بسیار خوب است

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: جایگاه دانشگاه‌های ما به لحاظ دانشگاه‌های بزرگ جهان دارای جایگاه بسیار خوبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،منصور غلامی وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه)‌پارلمان در پاسخ به سوال شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس مبنی بر اینکه چرا دانشگاه‌های ایران رتبه جهانی ندارند، اظهار داشت: این سوال بسیار ظریف و خوب است.

وی افزود: ما در شرایط فعلی اینکه در رتبه‌های جهانی حضور داشته باشیم نکته بسیار مهم و از باب تکالیف قانونی است.

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری بر همین اساس تصریح کرد: قطعاً ما در بحث تولیدات علمی در دنیا جزو کشورهایی هستیم که در رتبه شانزده قرار داریم یعنی در بین 16 کشور علمی دنیا قرار داریم.

غلامی ادامه داد: اینکه در رتبه شانزده علمی جهان قرار داریم با تلاش‌های دانشگاهی‌های ما به دست آمده است.

وی افزود:‌در رشته‌های مختلف به لحاظ تخصصی هم دانشگاه‌های ما حائز رتبه‌های بسیار خوبی هستند.

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در ادامه عنوان کرد:‌ اینکه دانشگاه‌های ما به طور کلی در کجا قرار دارند باید بگویم همین رتبه‌بندی که اخیراً برای سال 2008 ارائه شده است نشان می‌دهد که برای دانشگاه‌های کشور ما 23 دانشگاه از کشور ما در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارد بنابر این جایگاه‌های دانشگاه‌های ما به لحاظ دانشگاه‌های بزرگ دارای جایگاه خوبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش  عنوان کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی هم که بخشی از آن بر مبنای افزایش ظرفیت دانشگاه‌های ما شده است باید بگویم 5دانشگاه و 5 پژوهشگاه برای قرار گرفتن در لیست برتر دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است.

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری همچنین یادآور شد: در اینکه دانشگاه‌های ما در رتبه علمی جهان قرار دارند شکی نیست. دانشگاه‌هایی چون فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهید بهشتی اصفهان،‌شهید بهشتی گیلان، کاشان، ابن‌سینا، کرمان، از جمله دانشگاه‌هایی است که از ظرفیت‌هایی هستند که بتوانند در لیست مهم دانشگاه‌های بزرگ کشور قرار گیرند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3601
اخبار مرتبط

نظرات شما