طلاب بعد از تحصیل در قم باید به مناطق بومی خود برگردند

آیت الله سبحانی گفت:طلاب باید بعد از تحصیل در قم با برگشت به مناطق بومی خود تبلیغ دین مبین اسلام و تربیت نیرو را برای اسلام دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام صادق (ع) با بیان اینکه همه افراد از هر نقطه‌ای می‌توانند برای تحصیل به قم بیایند، عنوان کرد: تحصیل طلاب علوم دینی نباید موجب شود که طلاب همیشه در قم بمانند.

این مرجع تقلید با اشاره به فراز پایانی آیه نفر «وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» افزود: طلاب بعد از تحصیل در قم باید به مناطق بومی خود برگردند و تبلیغ دین مبین اسلام و تربیت نیرو را برای اسلام دنبال کنند.

او با تاکید بر اینکه تفقه در دین به معنای فهم دین است نه فقط خواندن صرف فقه گفت: طلاب علوم دینی باید به آموزه‌های دین به خوبی مسلط شوند تا بتوانند سوالات و شبهات مردم را به صورت جامع و کامل پاسخ دهند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه دوری از معنویت موجب کشتار و تولید سلاح‌های جنگی می‌شود، عنوان کرد: اگر ما از آموزه‌های دین فاصله بگیریم به جنگ و ظلم خواهیم رسید و نسبت به نعمت‌های الهی بی‌تفاوت خواهیم شد.

او خالص کردن نیت را عامل تقرب الی‌الله دانست و گفت: دشمن اول ما نفس است و باید در قدم اول هوای نفس خود را زیر پا بگذاریم و دشمن دوم ما مخالفان اسلام هستند که باید درس بخوانیم و با منطق و زبان خودشان پاسخ دشمن را بدهیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه گفتار و اعمال یک روحانی باید یکسان باشد، گفت: اگر اعمال و گفتار ما الهی باشد روحانی به تمام معنا خواهیم بود و مردم به روحانیت خوش‌بین می‌شوند.

استاد خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عمل درست روحانیت موجب جذب مردم می‌شود، گفت: سیره و رفتار امثال آیت‌الله ناصری بسیاری از افراد را به سمت آموزه‌های دینی اسلام سوق داده است


انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/36043
اخبار مرتبط

نظرات شما