در شش ماه نخست سال جاری؛

آتش نشانان قم، جان بیش از ۱۹۰۰ نفر را نجات دادند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات جان ۱۹۳۵ نفر از شهروندان در ۶ ماه نخست سال جاری توسط مأموران آتش‌نشانی قم خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از شش هزار عملیات توسط آتش نشانان قم انجام شده است.

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ضمن تبریک ۷ مهر روز ملی آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری شش هزار ۲۸۷ عملیات در قالب خدمات ایمنی، عملیات نجات و حریق توسط مأموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام شده است، که از این میان چهار هزار رو ۴۷۹ مورد عملیات خدمات ایمنی بوده است و ۷۴۷ مورد حوادث و ۱۰۶۱ مورد اطفاء حریق از جمله حریق منازل، ادارات، مراتع، جنگل ها و فضای سبز و خودرو بوده است.

کریمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ نفر از شهروندان در حوادث خدمات ایمنی و ۳۰ نفر در حوادث و یک نفر جان خود را از دست دادند، در این حوادث ۱۴۸ نفر در خدمات ایمنی، ۱۹۴ نفر در حوادث و ۱۲۱ نفر در حریق ها مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری با تلاش ماموران سازمان آتش نشانی قم ۱۹۳۵ نفر  در عملیات ها و ماموریت  های مختلف نجات یافتند.


وی افزود: ۱۸ هزار رو ششصد هفتاد نفر مامور آتش نشانی در عملیات های ۶ ماه نخست سال جاری حضور داشتند و ۷ هزار و ۴۵۱ مورد اعزام خودروی های آتش نشانی ثبت شده است.


کریمی خاطر نشان کرد: ایستگاه مادر آتش نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و مساعدت مسئولان امیدوار هستیم تا پایان سال جاری به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسد، که یکی از ایستگاه های پیشرفته سطح کشور خواهد شد.


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تاکید کرد: در سال جاری درخواست جذب نیرو داشتیم زیرا تا پایان سال جاری تعدادی از آتش نشانان قم بازنشسته خواهند شد که در این صورت با کمبود نیرو مواجه خواهیم داشتیم، برای جذب نیرو اگر موافقت استانی کسب شود با وزارت کشور نیز برای دریافت مجوز هماهنگی صورت خواهد گرفت تا شرایط استخدام را اعلام کنند سپس فراخوان جذب نیرو را عمومی خواهیم کرد و طبق روال سال های گذشته افراد حائض شرایط بعد از ثبت نام و آزمون کتبی و ورزشی و قبولی در این آزمون ها وارد مرحله آموزش تخصصی شدن و به عنوان آتش نشان فعالیت خود را شروع می کنند.

وی عنوان داشت: ۲۴ ایستگاه فعال آتش نشانی در قم وجود دارد و استان قم جز کلان شهرهای است که تعداد ایستگاه های آتش نشانی آن استاندارد است در این ایستگاه ها ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی فعال می باشد.

کریمی اضافه کرد: بحث آموزش های عمومی به صورت جدی پیگیری می شود به مناسبت بازگشایی مدارس طرح آموزش در مدارس شروع شدن است، همچنین بازدید از مجتمع های تجاری ، مسکونی و اداری به صورت جدی دنبال می شود و دغدغه اهالی رسانه در خصوص ایمنی پاساژها نیز پیگیری شده و می شود و اخطارهای لازم داده شده است و رونوشت این اخطاریه ها به مقام قضایی نیز ارسال می‌شود و منتظر هستیم یک حرکت منطقی از سوی مسئولان و هیئت امنای این اماکن انجام شود تا قم یک شهر ایمن شود.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/36756
اخبار مرتبط

نظرات شما