اعرافی: قم باید الهام بخش فعالیت‌های تربیتی در کشور باشد

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی گفت: استان قم باید سرآمد و الهام بخش طرح مبلغان امین در سراسر کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در همایش مبلغان طرح امین در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا (س) قم اظهار داشت: وقتی ما به استان‌های دیگر سفر می‌کنیم، مربیان پرورشی باید بگویند، که طرح امین و فعالیت‌های تربیتی که در قم صورت می‌گیرد، نمونه و الگوی آنهاست.

وی گفت: مدیر و مربی تربیتی در قم، باید نگاه الهام بخشی به مقوله تربیت داشته باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه قم هویت ویژه‌ای دارد که باید تقویت شود بیان داشت: قم علاوه بر هویت اسلامی، انقلابی، دینی و شیعی یک هویت حوزوی، معارفی و قمی نیز دارد، که به شناخت هزار ساله قم بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: این موضوع باید به ویژه امسال که یکصدمین سالگرد احیا و بازتاسیس حوزه است، مدنظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فن‌آوری و دانشی که کشورهای غربی به عنوان تمدن پیشرفته و نوین به بشریت عرضه می‌کنند گفت: این فن‌آوری‌ها دارای مزایایی است، که منکر آن نیستیم، اما یک لایه‌های بنیادینی دارد که با خود اندیشه‌هایی را حمل می‌کند.

مدیرحوزه‌های علمیه تفسیرهای حداقلی از دین و رواج سکولاریسم را از جمله این اندیشه‌ها ذکر کرد و گفت: این‌ها چند بن مایه نافذ در علوم و دانش و فن‌آوری‌هاست، که شناخت آن امر مهمی است.

اعرافی همچنین با تاکید بر اینکه مربیان طرح امین باید از عقل فلسفی دقیقی برخوردار باشند گفت: برای همکاری با آموزش و پرورش، در انتخاب طلبه‌ها باید سخت‌گیری زیادی صورت گیرد.

مدیرحوزه‌های علمیه بیان کرد: در شرایطی که شبهه‌ها از همه سو برای فرو ریزی ارزش‌ها روانه است، به درون مایه دقیق عقل فلسفی و همچنین توان مواجهه و پاسخ‌گویی لازم نیازمندیم.

۲۰ هزار طلبه در هزار و ۶۲۳ مدرسه کشور در قالب طرح فرهنگی تربیتی امین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/36889
اخبار مرتبط

نظرات شما