مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم مطرح کرد؛

رضایت شهروندان قم از پیاده راه سازی اطراف حرم

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: باوجود همه مقاومت‌هایی که شهروندان در ابتدا اجرای نخستین پیاده راه در پیرامون حرم داشتند، بررسی های انجام شده نشان از رضایت  شهروندان در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و اجرای پیاده راه دارد،  و  امروز با درخواست مردم برای اجرا و تکمیل این مسیر روبه‌رو هستیم.

 سید امیر عباس صفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  شهر قم به‌عنوان یک کلان‌شهر، مشکلات آلودگی هوایی که سایر شهرها با آن مواجه هستند را ندارد، تمهیداتی نیز  برای عدم ایجاد آلودگی هوا ناشی از ترافیک پیش بینی شده است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه  در مطالعات جامع ترافیکی به موضوع آلودگی هوا به‌عنوان یک موضوع مستقل توجه شده گفت:  برای آن راهکارهایی را قبل از مواجه با بحران پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد:  تعریف محورهای پیاده راه در سطح شهر را یکی از راهکارهای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا است به همین منظور در مطالعات جامع ترافیک هشت محور پیاده راه تعریف‌شده است از جمله خیابان زنگارکی، خیابان بوعلی، خیابان گلستانه و خیابان شهید بهشتی و تعدادی از  پیاده راه‌های پیرامون حرم می باشد.

صفوی تأکید کرد: اجرای پیاده راه امروز یکی از تکنیک‌های کاهش تردد خودروهای شخصی در دنیاست زیرا طراحی شهرها از خودرو محور به انسان‌محور تغییر کرده و این دیدگاه در چند سال اخیر در تمام تصمیم‌گیرها و مطالعات ترافیکی شهر قم نیز لحاظ می‌شود.


مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: باوجود همه مقاومت‌هایی که شهروندان در ابتدا اجرای نخستین پیاده راه در پیرامون حرم داشتند، بررسی های انجام شده نشان از رضایت  شهروندان در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و اجرای پیاده راه دارد،  و  امروز با درخواست مردم برای اجرا و تکمیل این مسیر روبه‌رو هستیم.

وی عنوان داشت:  تأمین خودروهای برقی برای تردد افراد سالمند و کم‌توان را نیز در دستور کار است و  مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تأمین خودروهای برقی برای پیاده‌راه‌ها انجام می‌دهد و به‌زودی شاهد ارائه خدمات مطلوبی در این حوزه خواهیم بود.

صفوی خاطر نشان کرد: البته شروع هر کار جدیدی چالش‌هایی نیز خواهد داشت که با صبوری مردم و تلاش مدیریت شهری مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/37035
اخبار مرتبط

نظرات شما