دامداران قمی ظرفیت تولید سالانه ۱۵۸ هزار تُن شیر را دارند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ظرفیت تولید شیر در دامداری‌های استان سالانه بیش از ۱۵۸ تُن است که با فرآوری آن، انواع محصولات لبنی مورد نیاز مردم تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محرم رازقی منش بیان کرد: این میزان شیر بیشتر توسط دامداری‌های صنعتی فعال در قم تولید می‌شود و بخش دیگری از آن نیز مربوط به دامداری‌های سنتی و دام سبک موجود در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه بخش کشاورزی قم در تولید انواع محصولات دامی مورد نیاز مردم افزود: میزان تولید سالانه گوشت قرمز استان نیز شامل هشت هزار و ۱۰۰ تُن دام سبک و ۲۱ هزار و ۳۰۰ تُن دام سنگین است.

وی ادامه داد: حجم بالایی از محصولات دامی تولید شده در قم پس از رفع نیاز استان به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود و این موضوع به خوبی قابلیت‌های بخش دامپروری قم را برای تامین امنیت غذایی مردم را نشان می‌دهد.

رازقی منش گفت: دامداران قمی دارای سابقه طولانی در پرورش انواع دام سبک و سنگین هستند و با استفاد از مهارت بالایی که دارند می‌کوشند همواره محصولی سالم و با کیفیت را به بازار مصرف عرضه کنند. 

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37073
اخبار مرتبط

نظرات شما