کارگروه حل مشکلات نابینایان قم تشکیل می‌شود 

استاندار قم گفت: کارگروهی برای حل مسایل و مشکلاتی که نابینایان در این استان با آنها مواجه هستند، با حضور مسئولان مرتبط تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در آیین روز جهانی عصای سفید که در فرهنگسرای جوان  قم برگزار شد، افزود: این کارگروه با حضور مدیرکل بهزیستی و رییس کانون نابینایان استان تشکیل و مسایل قابل طرح و پیگیری در این جلسه مطرح شود. 

وی با تاکید بر تعیین متولی و زمانبندی مشخص برای حل مشکلات نابینایان، ابراز امیدواری کرد: با کمک جامعه نابینایان، مسیر مشخص تعیین و پیگیری جدی و هماهنگ برای حل مسایل انجام  گردد.

وی با اشاره به این‌که مسایلی که در استان قابل حل باشد بر حسب وظیفه انجام می‌شود، ادامه داد: بعضی مسایل که بضاعت استان پاسخگو نیست و نیازمند همکاری مدیران کشور است، باید به تهران منتقل شود.

شاهچراغی تاکید کرد: با توجه در پیش بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان قم، اگر مشکلات نابینایان دسته‌بندی شود، به‌عنوان پیشنهاد در جلسه با حضور رییس جمهور ارایه خواهد شد.

وی همچنین گفت: در طول یک ماه گذشته جلساتی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان در راستای رفع مشکلات و تامین نیازمندی‌های جامعه نابینایان برگزار شد.

وی افزود: برای تامین فضای ورزشی ویژه نابینایان نیز ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی باید زمین مورد نیاز را تامین کنند.

مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه گفت: در راستای دستور استاندار و با هدف حل مشکلات نابینایان، کارگروهی تشکیل خواهد شد تا مشکلات به‌واسطه این کارگروه به مسوولان استانی و کشوری منتقل شود.

مهدی پهلوانی افزود: بر این اساس مشکلات و مسایل برای طرح در کارگروه که با حضور مسوولان برگزار می‌شود، جمع بندی و دسته‌بندی خواهد شد.

اشتغال مهم‌ترین دغدغه نابینایان است

مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید قم نیز دراین جلسه گفت: از مسوولان توقع داریم برای توانمندسازی نابینایان بیش از گذشته تلاش کنند.

منصور رضوانی با بیان این‌که تلاش نابینایان در راستای توانمندی و مثمرثمر بودن است، افزود: کانون جلوه پتانسیل توانمند کردن نابینایان را دارد و در این راستا نیازمند حمایت مسوولان است.

وی با تاکید بر این‌که مجتمع جامعی برای فعالیت نابینایان احداث شود، از استاندار درخواست کرد: مشکلات نابینایان در شورای اداری مطرح شود و مسوولان برای حل مشکلات اقدام نمایند.

وی گفت: اشتغال مهم‌ترین دغدغه نابینایان است تا زندگی عزتمندانه داشته باشند.

رضوانی خواستار احداث سالن ورزشی ویژه نابینایان و صندوق قرض‌الحسنه با منابع کافی برای تامین تجهیزات مورد نیاز این جامعه شد.

۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان نامگذاری شده‌است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37112
اخبار مرتبط

نظرات شما