برگزاری سمینار علمی در قم

سمینار دو روزه‌ نقش سینمای هالیوود در طرح شبهات دینی و فلسفی ویژه طلاب خواهر در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سمینار دو روزه‌ «نقش سینمای هالیوود در طرح شبهات دینی و فلسفی»، ویژه طلاب خواهر، به همّت مدرسه علمیه صدیقه‌الزهرا(س) 23 و 26 مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار می‌شود.

در نخستین روز این سمینار، حجت‌الاسلام کاظم علی محمد هیمانی به چگونگی ایجاد شبهات دینی و فلسفی با طرحی ماهرانه در اذهان اشاره کرد و گفت: اساس این بحث این است که به مادران آگاهی بدهیم که برنامه‌ها و سریال‌های هالیوود، چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند و پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی به استخدام روانشناسان حرفه‌ای برای انجام اقدامات لازم در پشت صحنه اشاره کرد و گفت: سازندگان فیلم‌های هالیوودی برای سنین مختلف، از کودکان گرفته تا بزرگسالان و ...، برنامه‌ریزی می‌کنند و ذهن ناخودآگاه آنان را شبیه سازی می‌کنند و به وسیله‌ی این شبیه‌سازی، اهدافی که دارند را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام هیمانی افزود: در فیلم‌های هالیوودی، پیام‌هایی مخفی و پنهانی را در بخش‌های مختلف، جانمایی می‌کنند که مردم به راحتی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: مخاطبین فیلم‌های هالیوودی در حین تماشای فیلم، رفتارهایی را انتخاب می‌کنند که تصوّر می‌کنند آگاهانه، با اختیار و آزادانه این رفتارها را انتخاب کرده‌اند؛ درحالی که همه‌ این رفتارها، برنامه‌ریزی شده است.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/37164
اخبار مرتبط

نظرات شما