ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان تا ۲۵ فروردین

ثبت نام آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت مدارس استعداد‌های درخشان از دیروز آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمدعلی صمدانی، رئیس اداره سمپاد قم (سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان) با اعلام خبر ثبت نام مدارس سمپاد تا ۲۵ فرورودین، گفت: آزمون ورودی مدارس پایه هفتم (متوسطه اول) در تاریخ ۱۱ تیر و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم (متوسطه دوم) در تاریخ ۲ تیر، ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی اقدم گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون باید به تارنمای پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی My.medu.ir مراجعه کنند.

صمدانی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای شرکت در این آزمون گفت: داوطلبان پایه هفتم باید در سال پنجم و ششم تحصیل خود در تمامی دروس معیار خیلی خوب را کسب کرده باشند و داوطلبان متوسطه دوم نیز باید معدل شان بالای ۱۹ باشد.

وی همچنین با اشاره به جزئیات این آزمون، گفت: در آزمون متوسطه اول با ۱۲۰ سوال و در متوسطه دوم با ۱۰۰ سوال متشکل از سوال‌های تحلیلی و سرعتی، استعداد و توان علمی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود.

صمدانی با اشاره به احتمال ثبت نام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این دوره از آزمون گفت: از مجموع افراد ثبت‌نام‌کننده ۳۶۰ دانش آموز دختر و پسر پذیرفته می‌شوند.

رئیس اداره سمپاد قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مدرسه سمپاد در شهر قم فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۷۸ دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

گفتنی است داوطلبان شرکت در آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت مدارس استعداد‌های درخشان برای تکمیل اطلاعات و آگاهی از آخرین خبر‌های آزمون سمپاد می‌توانند به آدرس اداره استعداد‌های درخشان قم در پیام رسان ایتا به نشانی @qomsampad مراجعه کنند.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/41215
اخبار مرتبط

نظرات شما