رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

توقیف ۲۳۱ خودرو به جرم رانندگی بدون گواهینامه در قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از توقیف ۲۳۱ خودرو متخلف به جرم رانندگی بدون داشتن گواهینامه و معرفی رانندگان به مراجع قضایی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بر اساس ماده ۷۲۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر شخصی بدون داشتن گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی با خودرو یا وسایل موتوری که مستلزم به داشتن گواهینامه مخصوص است نماید، برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم می‌شود و در صورت ارتکاب مجدد به دو تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که جرم در اختیار قراردادن وسیله نقلیه به کودکان و نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه چیست؟ گفت: به استناد ماده ۱۹۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هیچ شخصی حق ندارد به اشخاصی که فاقد گواهینامه رانندگی هستند اجازه رانندگی با وسیله نقلیه را بدهند زیرا در این صورت با متخلف برابر مقررات کیفری برخورد خواهد شد.

صدفی خاطر نشان کرد: همچنین به موجب ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که شخص بدون داشتن گواهینامه رانندگی مبادرت به رانندگی کند، خودرو توقیف و راننده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آمار تخلفات رانندگی بدون گواهینامه در قم به چه صورت است، تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته ۲۳۱ دستگاه خودرو مرتبط با این تخلف متوقف و به پارکینگ منتقل شدند و راننده نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41337
اخبار مرتبط

نظرات شما