نهضت سوادآموزی استان قم درخشید

معاون نهضت سوادآموزی استان قم از تحقق صد در صد اهداف پیش بینی شده در ۲۵ عنوان شاخص از محور نهضت سوادآموزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا اظهار کرد: معاونت نهضت سوادآموزی استان قم  بر اساس نتایج منتشر شده توسط اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با درصد رشد ۱۴/۴۳ درصد نسبت به سال گذشته در شاخص‌های اختصاصی سطح ملی و دستگاهی رتبه ۱ و سطح ارزیابی عالی در سال ۱۴۰۰ را کسب نمود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: بر اساس این گزارش، معاونت سوادآموزی استان به صد در صد اهداف پیش بینی شده در ۲۵ عنوان شاخص از محور نهضت سوادآموزی دست یافت.

 قاسمی نیا با تاکید بر تاثیر فرآیند نظارت بر رشد بهره وری، افزایش درصد باسوادی در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افرایش آگاهی‌های عمومی و ایجاد زمینه‌های فرهنگ سازی مناسب در جامعه، اطلاع رسانی گروه هدف برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی، افرایش آگاهی‌های عمومی و ایجاد زمینه‌های فرهنگ سازی مناسب در جامعه، کاربردی کردن سواد در زندگی برای سواد آموزان دوره‌های مختلف و آشنایی همه سواد آموزان با مفاهیم نماز و قرآن، ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها وآموزش مهارت‌های ترکیبی و نوین به افراد کم سواد و بی سواد را از توفیقات این معاونت در سال گذشته دانست.

او با تقدیروتشکر از همکاری ومشارکت دستگاه‌های اجرایی وهمسنگران پرتلاش مدارس که با برنامه‌های سوادآموزی تعامل و همراهی داشته اند، گفت: با افزایش نرخ باسوادی و در پی آن ارتقای آگاهی‌های فردی، آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

دبیر گروه بهبود کیفیت فعالیت‌های سوادآموزی استان نقش سوادآموزی را در تکامل اجتماعی انسان‌ها بسیار موثر دانست و افزود: سواد یک مهارت اجتماعی است و در زمینه‌های توانمند سازی و توان افزایی و آگاه سازی و اصلاح رفتار در زندگی مخاطبان کارکردو نقش بسزایی خواهد داشت.
 
او  از تمام مدیران واعضای شورای مدارس ودستگاه ها‌ی اجرایی درخواست نمود تا با باور به اهمیت ارتقای سطح سوادو علم آموزی، همانند گذشته با روحیه جهادی وعبورازموانع ونوآوری در برنامه‌های سوادآموزی استان نیز تعامل و همراهی داشته باشند تا شاهد کسب توفیقات روزافزون برای کشورعزیزایران واستان مقدس قم باشیم.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41548
اخبار مرتبط

نظرات شما