دولت مجاز به بهادارسازی بدهی‌های خود به بانک‌ها تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان شد

نمایندگان مجلس در بودجه 98 دولت را مجاز به بهادارسازی بدهی‌های خود تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان در صورت اجرای عملیات بازار باز کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان رسیدگی به بودجه 98 را ادامه دادند و بند (م) تبصره 5 ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند.

بر این اساس، به دولت اجازه داده شد در صورت اجرای عملیات بازار باز و نیز وثیقه‌گیری اوراق مالی اسلامی دولتی از بانک‌ها توسط بانک مرکزی، بخشی از بدهی‌های قطعی و حسابرسی‌شده خود به بانک‌ها را که در چهارچوب قوانین تا پایان سال1397 ایجاد شده است، تا سقف دویست هزار میلیارد (200.000.000.000.000) ریال بهادار‌سازی کند.

همچنین به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد نسبت به تأسیس نهادهای واسط با مدیریت و مالکیت دولت یا استفاده از نهادهای واسط موضوع قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید با انتقال مالکیت، برای انتشار اوراق بهادار (ارزی- ریالی) اقدام کند. معاملات بین ارکان انتشار و دریافت‌ها و پرداخت‌های مربوط به انتشار اوراق موضوع این بند، صرف‌نظر از استفاده یا عدم استفاده از نهادهای واسط، مشمول معافیت‌ها و مستثنیات حکم ماده (14) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/4172
کلیدواژه: دولت بانک‌ میلیارد
اخبار مرتبط

نظرات شما