سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد خبر داد:

مبارزه با بیماری سالک در شهرستان جعفرآباد قم

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جعفرآباد از انجام اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  ناصر شوشتری زاده، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد با اشاره به اقدامات کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد در مقابله با بیماری سالک در این منطقه، گفت: کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر این شبکه از چهارم تا دهم اردیبهشت، با تبلیغ و حضور در مناطق مختلف این شهرستان تمامی پشه بند‌ها و توری‌های مراجعین را سم پاشی کرده اند.

او ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی به جمعیت تحت پوشش در خصوص استفاده از پشه بند و توری درب و پنجره، پوشیدن نقاط باز بدن در هنگام مراجعه به بیرون از منزل، تشدید نظام مراقبت بیماری، شناسایی و درمان به موقع بیماران از دیگر اقدامات در این راستا است.

شوشتری زاده گفت: سالک یک بیماری پوستی انگلی است که ضایعه آن به شکل یک زخم در نواحی باز بدن مانند صورت، دست و پا‌ها برای بیشتر از یک سال باقی می‌ماند.

وی با تشریح راه انتقال این بیماری گفت: سالک از طریق گزش برخی گونه‌های پشه خاکی آلوده بسیار کوچکی که به سختی قابل مشاهده هستند منتقل می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد افزود: در شهرستان جعفرآباد نیز هر ساله مواردی از بیماری سالک بروز می‌کند که در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری سم پاشی بسیار موثر است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41933
اخبار مرتبط

نظرات شما