نایب رئیس دوم مجلس:

مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است

نایب رئیس دوم مجلس، رشد نظام شهرسازی غربی را نمونه بارزی از تسلیم و ناتوانی برابر شرایط تحمیلی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس امروز در نشست تبیینی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی که در دفتر آیت‌الله محسن اراکی در قم برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: بخش عمده و مهم سبک زندگی مربوط به سبک معماری و شهرسازی است و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد، در حوزه معماری و شهرسازی باید مسیرهای اشتباه گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر مسکن است و آنچه از مسکن مدنظر اسلام است، زیستگاه آرامش‌بخش انسانی است نه صرف یک خوابگاه.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد:  مسئله زیست دینی و عبادی مهم‌ترین عنصری است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار گیرد.

ذوالنور، اهمیت شاخصه زیست‌فرهنگی را در شهرسازی و معماری موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: زیست‌بوم باید به محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی باشد نه محلی برای رشد و افزایش آسیب‌های اجتماعی.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محیط زندگی که در نظام شهرسازی احداث می‌شود باید هماهنگ با نظام ارتباطی و منطبق با تعاملات بین انسانی و صله‌رحم باشد، در زندگی ماشینی امروز این زیست‌بوم از بین رفته است.

ذوالنور گفت: نظام شهرسازی و معماری باید به نحوی طراحی و راهبردی شود که ابعاد مختلف زیست بشری از جمله اقتصاد، فرهنگ، تفریح و غیره را دربرگیرد.

وی در پایان با تاکید بر عدم وجود سیاست‌های جامع و مدون در حوزه شهرسازی و معماری تاکید کرد: رشد نظام شهرسازی در کشور نمونه بارزی از تسلیم، عجز و وادادگی در برابر شرایط تحمیلی ایجادشده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43244
اخبار مرتبط

نظرات شما