معاون اجتماعی سپاه استان قم:

سپاه قم ۳۴ خانه اعتماد برای مقابله با آسیب‌های اعتیاد تشکیل داد

معاون اجتماعی سپاه استان قم از تشکیل ۳۴ خانه اعتماد از سوی این نیرو برای مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرگرد پاسدار مهدی علی‌بابایی بعدازظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان این عرصه در سالن کرامت استانداری قم اظهار داشت: ۳۴ خانه اعتماد را با حضور ۵۰ کنشگر تشکیل داده‌ایم که در قالب آن‌ها مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های آن انجام شود.
معاون اجتماعی سپاه قم با اشاره به تشکیل جلسات پیشگیری از اعتیاد در خانه‌های اعتماد گفت: ۱۰۰۰ کارگاه آموزشی در سال ۱۴۰۱ در این خانه‌ها برگزار شد و علاوه بر برگزاری کارگاه، مرکز مشاوره خانه اعتماد را نیز راه‌اندازی کردیم.
وی ابراز داشت: در صدد هستیم مرکز حمایتی و صیانتی بزرگی را برای مقابله با آسیب‌های اعتیاد راه‌اندازی کنیم.
معاون اجتماعی سپاه قم هم چنین کمک به خانواده معتادان در زمان به‌سربردن معتاد در کمپ و افزایش جذب شبکه کشف معتادان متجاهر را از دیگر برنامه‌های سپاه جهت مقابله با اعتیاد ذکر کرد.
علی‌بابایی افزود: سپاه در زمینه پیشگیری، صیانت و درمان اعتیاد تلاش کرده موضوعات تخصصی دنبال شود و علی‌رغم پژوهش‌های موجود به‌صورت میدانی وارد عمل شدیم و در ۱۰ کمپ با ۲۰۰ معتاد برنامه پژوهشی خود را انجام دادیم و خروجی پژوهش این شد که مراکز خانه اعتماد شکل گیرد.
وی همچنین بازگشت به اعتیاد پس از ترک توسط معتادان به دلیل عدم‌پذیرش از سوی خانواده و اجتماع را از بزرگ‌ترین آسیب‌ها ذکر کرد.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/43315
اخبار مرتبط

نظرات شما