رئیس اداره ایمنی راهداری استان قم:

نصب نیوجرسی از میدان ۷۲ به سمت میدان ولیعصر در دستور کار راهداری قرار دارد

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و  حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: گاردریل‌های محور میدان ۷۲ تن تا میدان ولیعصر با مشارکت شهرداری با نیوجرسی تعویض خواهد شد. 

سید حسن خلیلی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در خصوص کمربندی قم تا ۷۲ تن از سمت شاه جمال بین دو لاین که نیوجرسی دارد اما از ۷۲ تن تا میدان شهر قائم بین دو محور گاردریل است که خطر پذیری دارد، اظهار داشت: جایگزین نیوجرسی به جای گاردریل نیاز به اعتبار زیادی دارد، این مسئله هم نیازمند این است که پیگیری صورت گیرد و اعتبار ملی تخصص یابد.
رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: بعد از اینکه از میدان ۷۲ تن‌ تا امامزاده جمال علیه السلام نیوجرسی نصب شد بقیه محور نیز در دستور کار قرار گرفت محور با مشارکت شهرداری  نیوجرسی نصب شد و بقیه محور نیز با مشارکت شهرداری صورت می‌گیرد خوشبختانه شهرداری زودتر به نتیجه رسید و سهم شهرداری از میدان ۷۲ تن به سمت میدان ولیعصر می‌باشد و با توجه به اینکه داخل شهر است راحت‌تر مصوبه را تصویب کرده و شنیده شد شهرداری قرارداد اجرای پروژه را نیز منعقد کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به قراردادی که شهرداری منعقد کرده است و عملیات اجرایی تا یک ماه آینده شروع خواهد شد و نیوجرسی‌ها جایگزین گاردریل خواهد شد، ما نیز برای اجرای سهم خود از راهداری و وزارت راه پیگیری کرده‌ایم و موافقت‌هایی را نیز به دست آوردیم تا بعد از اینکه شهرداری کار خود را شروع کرد کارشناسان سازمان راهداری هم از محل اجرای پروژه بازدید داشته باشند و ابلاغیه‌ای را صادر کنند تا ما نیز اجازه داشته باشیم کار را شروع کنیم.
خلیلی نیا در پاسخ به این سؤال که سهم راهداری کدام بخش است؟ بیان داشت: شهرداری باید سهم خودش را تعیین کند بعد از آن دقیقا مشخص می‌شود که سهم راهداری چقدر است اما صحبتی که قبلا انجام شده این است که شهرداری از میدان ۷۲ تن تا میدان ولیعصر را انجام دهد و راهداری از میدان ولیعصر تا میدان ۷۲ تن را انجام دهد.
وی گفت: در خصوص جاده تفرش و باغیک با توجه به انجام پروژه‌های تعریض جاده تابلو راهنمایی و محدودیت سرعت وجود دارد، در ابتدای محور یک تابلوی محدودیت سرعت وجود دارد و در انتهای محور نیز تابلوی محدودیت وجود دارد در طول مسیر نیاز به تابلوی محدودیت سرعت نیست زیرا تا زمانی که راننده تابلوی جدید ندیده همان محدودیت اول مسیر همچنان برقرار است‌.
وی در پاسخ این سؤال که اگر راننده‌ای از جاده‌های فرعی وارد این مسیر شود چگونه از محدودیت سرعت مطلع شود تا جریمه نشود گفت: افرادی که از محورهای فرعی وارد جاده می‌شوند از همین جاده اصلی وارد آن محورها شده‌اند پس محدودیت سرعت را در ابتدای مسیر مشاهده کردند پس در طول مسیر نیز باید رعایت محدودیت سرعت را داشته باشد.
رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: متأسفانه مسئله سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها وجود دارد البته در طول مسیر جاده ها نیز محدودیت سرعت مجدداً از طریق تابلوها اعلام شود.
خلیلی نیا در پاسخ به این سؤال که تعریض جاده چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: تعریض این جاده جز مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم بود به همین منظور راهداری قراردادی منعقد کرده و در حال تعریض پل‌های محور است ان شاءالله پل‌ها کاملا تعریض شوند بقیه محور چهاربانده خواهد شد که ساخت آن بر عهده راه و شهرسازی است.
وی افزود: به نظر برای تکمیل نهایی تعریض این محور در انتظار سفر دوم ریاست جمهوری به قم هستند تا اعتبارات و مصوبات جدید اعمال شود البته تعریض جاده درگیر تملکات نیز خواهد شد که تملکات علاوه بر هزینه بر بودن زمان زیادی خواهد برد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43323
اخبار مرتبط

نظرات شما