معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست:

قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد

محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: استان قم از بین چالش‌های زیست‌محیطی در زمینه آب، گردوغبار و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرج حشمتی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: کمبود آب، گردوغبار و آلودگی هوا، مصرف انرژی، تغییر کاربری اراضی و تنوع زیستی از جمله چالش‌های اساسی کشور در حوزه محیط‌زیست است که استان قم در حوزه آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد.
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: باتوجه‌به اینکه قم دارای جمعیت متراکمی است و از سویی در چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته چالش‌های زیست‌محیطی این استان را تهدید می‌کند.
وی بیان داشت: امید است دستگاه‌های اجرایی استان قم در راستای حراست از محیط‌زیست اقدامات لازم را انجام دهند و در این عرصه دغدغه‌مند باشند و در این راستا اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم برای انجام مأموریت‌های خود نیازمند حمایت‌ها و تقویت بودجه و منابع انسانی است.
حشمتی ابراز داشت: دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت محیط‌زیست در کشور عزمی جدی دارد و رسالت دستگاه‌ها، مسئولین و همچنین آحاد مردم نیز در اصل ۵۰ قانون اساسی مشخص در قبال حفظ و حراست از محیط‌زیست مشخص شده است.
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان داشت: اقداماتی که تاکنون در راستای مقابله با پدیده گردوغبار صورت‌گرفته در مقایسه با گسترش کانون‌های فعال گردوغبار در نقاط مختلف کشور اندک بوده است.
در این مراسم از خدمات سید رضا موسوی مشکینی در طول ۵ سال گذشته تقدیر و محمدحسین بازگیر به‌عنوان مدیرکل جدید محیط‌زیست استان قم معرفی شد.
بازگیر در حال حاضر رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی بوده و پیش‌ازاین تصدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان و رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران را در کارنامه دارد.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/43331
اخبار مرتبط

نظرات شما