مدیرکل امور مالیاتی قم:

وصول درآمدهای مالیاتی قم حدود ۶۰ درصد رشد یافت

مدیرکل امور مالیاتی قم، گفت: وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن، حدود ۶۰ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین نیروبخش به مناسبت هفته مالیات (۱۶ تا ۲۳ تیرماه) در خصوص جزییات مالیات وصول شده در استان، بیان داشت: اداره کل امور مالیاتی قم با بهره‌مندی از مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی استان و تلاش کارکنان خود توانست در سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی سه‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی را وصول نماید.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل حدود ۳۳۵ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: سهم پرداخت شده به شهر قم از محل عوارض ارزش افزوده نیز مبلغ تقریبی یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل حدود ۳۹۷% رشد داشته است؛ در همین رابطه، فاز دوم بوستان خضر نبی، پیاده راه ارم، مجموعه ورزشی شهیدان جودی، مجموعه ورزشی ذوالفقار، بلوار شهید اسماعیل صادقی، بوستان زائر کنار خضر نبی(ع)‌ و بوستان ارکیده جنب بلوار شهید صادقی، تعدادی از طرح‌های شهری انجام شده در شهر قم از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده است.

نیروبخش در بخش دیگری از سخنان خود هوشمند سازی فرآیندهای مالیاتی و مالیات ستانی مبتنی بر داده‌ها را از دستاوردهای بی‌نظیر سازمان امور مالیاتی کشور دانست که در کنار تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی ناپذیر مجموعه کارکنان این سازمان و همراهی مودیان مالیاتی موجب تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و تامین تقریبی ۵۷% از هزینه های اداره کشور از محل درآمدهای مالیاتی و گام نهادن در مسیر قطع وابستگی کشور از صادرات ذخایر سرزمینی، همچون نفت و گاز و خام فروشی شده‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43711
اخبار مرتبط

نظرات شما