مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

۵۶ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در قم اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از برنامه‌ریزی برای اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در قم خبر داد و گفت: از این میزان ۳۵ کیلومتر مربوط به خط انتقال تصفیه‌خانه جدید و مابقی آن مربوط به انتقال فاضلاب پردیسان به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمد شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران‌کل استان در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به اقدامات مهم انجام شده توسط برخی دستگاه ها در استان، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم طی یک سال اخیر اقدامات قابل توجه و خوبی را در حوزه اصلاح شبکه آب و فاضلاب داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال گذشته موفق به اصلاح ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در قم شده و همچنین پروژه مهم احداث تصفیه‌خانه بزرگی با ظرفیت ۴۰۰ لیتر برثانیه را دستور کار قرارداده است.

حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد قرارداد برای اجرای ۳۵ کیلومتر خط انتقال و ساخت تصفیه‌خانه جدید فاضلاب به‌منظور جایگزینی آب صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و  نیزار با پساب خاطرنشان کرد: این قرارداد در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده پس از تأیید نهایی اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای خط انتقال ۲۱ کیلومتری پردیسان به سمت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم گفت: این خط انتقال با لوله‌هایی به قطر 1600 میلی‌متر و در عمق 4 تا 13 متری زمین اجرا خواهد شد.

بختیاری در این جلسه با بیان اینکه  این خط به عنوان خط پشتیبان و با استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه موجود به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: برای اجرای آن ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است .

وی تأکید کرد: برای اجرای این طرح ۱۵ کیلومتر در طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۶ کیلومتر هم از محل اعتبارات شرکت آبفای قم اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به ضرورت اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده در شهر قم داریم که خطوط اصلی و فرعی منتهی به حرم و خیابان مصلی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در دست اجرا است.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/44223
اخبار مرتبط

نظرات شما