مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم:

۴۰ هزار نفر در قم خون اهدا کردند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با بیان اینکه ۴۸ هزار نفر داوطلب اهدای خون در قم سال گذشته شدند، گفت: از این میان حدود ۴۰ هزار نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​مهدی پهلوانی ستوده در نشست خبری به مناسبت چهل و نهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان اهدای خون استان قم برگزار شد اظهار داشت: سازمان انتقال خون یک سازمان حیاتی است و در ایام محرم و صفر پویش نذر خون برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است که امسال ایام محرم و صفر با سالروز تأسیس سازمان انتقال خون هم‌زمان شد.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم ادامه داد: صددرصد نیاز خون استان قم در استان تأمین می‌شود همچنین با توجه به اینکه در سه سال آینده بیمارستان‌های بزرگی در قم تأسیس می‌شود باید برای تأمین فرآورده‌های خونی این بیمارستان‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی افزود: هر زمان که اعلام کردیم نیاز به خون داریم مردم حضور پیدا کردند اگر فرآورده و مشتقات خون بیشتر از نیاز استان باشد به شبکه ملی خون‌رسانی ارسال می‌شود و متقابلاً اگر زمانی قم نیاز به خون داشت از این شبکه ملی به قم خون ارسال می‌شود.
پهلوانی ستوده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند تمامی مراجعه‌کنندگان معاینه شدند از میان اینها ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معاف شدند؛ زیرا شرایط اهدای خون را نداشتند و حدود ۴۰ هزار اهدای خون موفق انجام شد.
وی گفت: خون‌های دریافتی به ۹۰ هزار فرآورده تبدیل شد که ۶۰ هزار فرآورده در قم مورداستفاده قرار گرفت، ۱۰ هزار فرآورده به شبکه ملی خون‌رسانی اهدا شد و ۲۰ هزار فرآورده پلاسما جهت پالایش به پالایشگاه خون ارسال شد.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه تجهیزات به‌روز در استان مستقر شده گفت: دستگاه خودکار گروه‌بندی خون به‌زودی با حضور استاندار قم آغاز به کار خواهد کرد، همچنین مجوز افزایش نیروی انسانی نیز احصا شده است.
پهلوانی ستوده عنوان داشت: برای ساخت ساختمان انتقال خون در پردیسان زمین مهیا شده که برای ساخت آن به کمک خیرین و دولت نیازمند هستیم؛ زیرا خارج از توان سازمان و استان است‌.
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/44277
اخبار مرتبط

نظرات شما