مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خبر داد:

انسداد مسیر روگذر تقاطع غیرهمسطح نماز به‌منظور اجرای درزهای حرارتی

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت: مسیر روگذر تقاطع غیرهمسطح نماز به سمت بلوار مرجعیت تا ده روز آینده بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا رشیدی نژاد در گفتگویی پیرامون انسداد مسیر روگذر تقاطع غیرهمسطح نماز به سمت بلوار مرجعیت اظهار داشت: این امر صرفاً به جهت رعایت اصول و ضوابط فنی است و با توجه به اجرای درزهای حرارتی که در دو انتهای عرشه پل باید عملیاتی شود، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی به دو عامل بستگی دارد، افزود: حتماً باید آسفالت روی عرشه انجام شود که ما سطح نهایی عرشه را بتوانیم اجرا کنیم، چراکه این درزها حتماً باید هم‌سطح با آسفالت عملیاتی شود و به‌اصطلاح لبه ایجاد نکند.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: با توجه به اینکه انعطاف‌پذیری آسفالت و این درزها با یکدیگر متفاوت است ملزم به این امر هستیم و ابتدا آسفالت را اجرایی کرده‌ایم تا یک مقدار ترافیک بر روی عرشه صورت بگیرد و آسفالت تراکم نهایی خود را داشته باشد و سپس بتوانیم آن را اجرا کنیم.

رشیدی نژاد تصریح کرد:همچنین موضوع دما مورد توجه است که باید زمانی آن‌ها را اجرا کنیم که حتماً بر اساس طراحی صورت گرفته منطبق شود و این درزها در زمان و دمای خودش عملیاتی شود تا حداقل طول پل را بابت انبساط حرارتی‌اش داشته باشد و مشکلی در آینده برای جوعن‌ها و پل ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات و روش اتخاذشده 10 روز زمان برای اجرای این جوعن‌ها نیاز داریم و مسیر پس از گذشت این مدت بازگشایی خواهد شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44319
اخبار مرتبط

نظرات شما