بسترسازی افزایش مبادلات تجاری میان قم و استان المثنی عراق

در دومین روز سفر استاندار قم و هیئت همراه اقتصادی به عراق، راهکارهای اجرایی افزایش صادرات محصولات تولیدی تولید کنندگان و کارآفرینان استان قم به استان «المثنی» عراق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار «قم» در دومین روز سفر خود و هیئت همراه به عراق راهکارهای اجرایی افزایش صادرات محصولات تولید کنندگان و کارآفرینان استان قم به استان «المثنی» عراق را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین شاهچراغی با حضور در اتاق سرمایه گذاری استان «المثنی» که به همراه استاندار این استان و تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق همراه بود در حضور تجار و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی عراقی به تشریح ظرفیت های اقتصادی، تجاری و عمرانی تولید کنندگان و صادرکنندگان استان قم پرداخت.

استاندار قم در ادامه، ضمن بازدید از تعدادی از پروژه های عمرانی و کشاورزی شهر «سماوه» عراق که از لحاظ اقلیم جغرافیایی دارای مشترکات بسیاری با قم است، تصریح کرد: در ایران و به ویژه استان قم به واسطه تحریم ها و تکیه بر توانمندی های داخلی پیشرفت های خوبی را داشته ایم و دارای توانمندی های بسیاری در زمینه علمی، صنعتی و محصولات دانش بنیان هستیم و محصولات تولیدی در این استان می‌تواند جایگزین مناسبی برای رقبای خارجی در عراق باشد.

در همین راستا مقرر شد هیات تجاری عراقی پس از مراسم اربعین با حضور در استان قم راهکارهای اجرایی همکاری دو طرف را پیگیری و با جانمایی بارانداز تجاری در استان المثنی عراق نسبت به شروع صادرات محصولات تولیدی استان قم به عراق اقدام کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44463
اخبار مرتبط

نظرات شما