مدیر درمان تأمین اجتماعی قم در گفتگو با قم فردا:

توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی قم در دستور کار است

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی قم در دستور کار است، گفت: ساخت انبار دارویی و پلی‌کلینیک تخصصی از جمله این برنامه‌های توسعه‌ای است.

سید مهدی محصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بیش از ۸۲۶ هزار نفر از شهروندان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استان هستند، مدیریت درمان تأمین اجتماعی قم در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به ۵۸ درصد از مردم قم خدمات ارائه می‌دهد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی قم افزود: یک بیمارستان ملکی و ۳ پلی‌کلینیک در بخش درمان مستقیم به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات درمانی ارائه می‌دهند بیمارستان امام رضا علیه‌السلام تأمین اجتماعی قم با ۱۲۵ تخت مصوب و ۱۱۸ تحت فعال در حال فعالیت است و به‌صورت کلی با ۸۰۰ پزشک و مؤسسات و مراکز تشخیصی درمانی مستقل و وابسته قرارداد منعقد کردیم.
وی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۳ هزار و ۵۵۱ مراجعه به شورای پزشکی صورت‌گرفته و تعداد ۲۲۰ جلسه شورای پزشکی برگزار گردیده است که در این میان جمع آمار ازکارافتادگی کلی و جزئی بالغ بر ۲۴۰ مورد بوده که از این تعداد ۲۶ مورد از کارافتادگی ناشی از کار بوده است.
محصل در پاسخ به این سؤال که اهداف توسعه‌ای مجموعه درمان تأمین اجتماعی قم چیست؟ اضافه کرد: ساخت انبار دارویی و بایگانی راکد مدارک پزشکی از دیگر اهداف توسعه‌ای مجموعه درمان تأمین اجتماعی قم بوده است به همین منظور مجوز ساخت سه سوله انبار دارویی و تجهیزات پزشکی و بایگانی راکد مدارک پزشکی بیمارستان امام رضا علیه‌السلام اخذ شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی قم بیان داشت: همچنین به‌منظور حمایت از جوانی جمعیت و حمایت از زنان باردار استانداردسازی فضای بلوک زایمان بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار دارد و مقدمات لازم جهت ایجاد سه اتاق LDR در فضای بلوک زایمان بیمارستان شامل تهیه نقشه‌های فاز ۱ و ۲ دریافت مجوز و بودجه ایجاد  LDR در راستای استانداردسازی فضای بلوک زایمان اقدام شده است.
وی عنوان داشت: راه‌اندازی بخش ام آر آی در بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا (ع) در دستور کار قرار دارد و مقدمات لازم و رایزنی‌های اولیه انجام شده است همچنین طرح درمانی اوتیسم نیز با فراخوان به مراکز درمانی اوتیسم در سطح استان قم جهت عقد قرارداد با مدیریت درمان استان انجام شده است.
محصل خاطرنشان کرد: مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) و دریافت پروانه ساخت از شهرداری در فضای بالغ بر ۳ هزار مترمربع اخذ شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44552
اخبار مرتبط

نظرات شما