فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم:

مسجد، مرکزی مقدس برای انسان‌سازی و جامعه‌سازی است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد نسبت به ایجاد زمینه های لازم برای حضور هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان در آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مشروح پیام سردار محمدرضا موحد بدین شرح است:

بسمه تعالی

مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است؛ همچنان‌که معروف شده در زبانها واقعاً پایگاه است. نه‌فقط پایگاه برای فلان مسئله‌ی اجتماعی، [بلکه‌] مسجد می‌تواند پایگاه همه‌ی کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزاییِ افراد؛ و هَلُمَّ جَرّا. مسجد یک چنین جایگاهی است.

 مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جماعات تهران.۱۳۹۵/۰۵/۳۱

مساجد به عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.
مسجد یک پایگاه و مرکز مقدس برای انسان‌سازی و جامعه‌سازی است و در طول تاریخ همیشه بعنوان یک نهاد مقدس و تاثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی مورد توجه بوده است. در دوران دفاع مقدس نیز مساجد نقش ماندگاری از خود برجای گذاشته اند، شرح حال شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که اکثریت آنها ارتباط تنگاتنگی با مساجد و برنامه‌های آن داشته‌اند.
مساجد در دوران انقلاب اسلامی نیز از همان ابتدا با ابتکار امام راحل بعنوان محور بسیاری از اقدامات در سررشته امور قرار گرفت و توانست در بسیج همگانی و ایجاد همبستگی ملی نقش کم نظیری را ایفا کند.
در شرایط امروز نیز که دشمن کانون خانواده، دین، معنویت و اتحاد ملی ما را هدف گرفته، نقش و اهمیت توجه به مساجد و رسیدگی به امور و  نیازهای آن و جذاب سازی بیشتر این نهاد مقدس و مذهبی برای حضور بیشتر جوانان، بیش از همیشه مشخص شده است و در همین راستا اولین آیین ملی تکریم فعالان مسجد با محوریت شخصیت شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده که از تربیت یافتگان درخشان مسجد است ۳۰ مردادماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد و امید است سرآغاز فصلی نو در نقش راهبردی مساجد باشد.

سردار محمدرضا موحد
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)

گفتنی است ۳۱ مرداد هر سال، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌های خبیث به آتش کشیده شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44724
اخبار مرتبط

نظرات شما