هم‌زمان با هفته دولت؛

تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با هفته دولت از تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز حدفاصل مناطق ۲ و ۴ شهرداری قم بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز که در حدفاصل مناطق ۲ و ۴ شهرداری قم واقع شده است امروز به مناسبت هفته دولت در دسترس مردم قم قرار گرفت.
این تقاطع به طول ۵۵۰ متر و در مدت کمتر از ۳ سال اجرا شده است که شهرداری قم برای اجرای کار‌های عمرانی و تملک این طرح بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
تکمیل شبکه معابر شهر قم در محور ترافیکی فردوسی، اتصال ایمن بلوار شهدای روحانیت به بلوار یادگار امام و دسترسی‌های ایمن به بلوار امام رضا علیه‌السلام، تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و توزیع متناسب و روان‌سازی ترافیک از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.
سید محمد آقامیری، استاندار قم در آیین افتتاح این طرح با قدردانی از تلاش‌های شهرداری قم در راستای رفع عقب‌ماندگی‌های شهری خاطرنشان کرد: باید طرح‌های عمرانی باتوجه‌به شرایط فرهنگی و مذهبی قم دارای پیوست فرهنگی باشد.
وی افزود: چهره شهر باید به‌طوری باشد که کسانی که وارد آن می‌شوند از منظر شهری بتوانند به هویت این شهر دست یابند.
استاندار توجه به روحیه جهادی را در شهرداری ضروری دانست و یادآور شد: شهر قم باید با وجود ظرفیت‌ها به کارگاه کار‌های عمرانی تبدیل شود به‌طوری‌که مردم طعم خوش فعالیت‌ها عمرانی را در زندگی خود احساس کنند.
آقامیری همچنین توجه به بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های جدی شهرداری قم عنوان کرد و یادآور شد: ما در شهر قم بافت‌های فرسوده زیادی داریم که چهره شهر را دگرگون کرده است که شهرداری باید با عزم جدی و تلاش مضاعف نسبت بازسازی و به سازی بافت‌های فرسوده اقدام کند تا شرایط زندگی در این مناطق نیز مانند سایر مناطق برخوردار بهبود یابد.
سید مرتضی سقائیان نژاد، ‌شهردار قم هم در این مراسم ملاک اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری را توجه به نیاز‌های شهری مردم اعلام کرد و افزود: همه تلاش ما در شهرداری قم این است که بتوانیم طرح‌هایی را به ثمر برسانیم که گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنیم.
وی افزود: طرح تقاطع غیرهمسطح پرواز در همین راستا طراحی و اجرا شده است و بنا داریم تا مرحله هشتم طرح قم در مسیر توسعه، ۱۷۰ طرح دیگر با ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، محیط‌زیست، خدمات عمومی، فضای سبز، گردشگری و فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی کنیم.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/44929
اخبار مرتبط

نظرات شما