مدیرکل امور خانواده استانداری قم:

بانک‌های قم به ۵۰ درصد از تکالیف خود در حوزه فرزندآوری عمل کردند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: بانک‌ها دارای تکالیفی در ارائه تسهیلات در حوزه جمعیت و فرزندآوری هستند که در سال گذشته تنها به ۵۰ درصد از این تکالیف عمل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زینب عبداللهی بیان کرد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرده است که مطابق آن بانک‌ها موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.
وی افزود: بانک‌های استان قم در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به ۵۰ درصد تعهدات خود عمل کرده‌اند که این امر نقطه مطلوبی نیست.
وی تأکید کرد: بانک‌ها باید فرایند پرداخت وام‌های حمایتی به‌ویژه در حوزه فرزندآوری را تسهیل کنند.
وی افزود: قوانین بالادستی که موجب کندی فرایند پرداخت تسهیلات تکلیفی می‌شود به‌منظور پیگیری باید اعلام شود.
وی ادامه داد: برخی مراجعه‌کنندگان دریافت تسهیلات از طولانی‌شدن فرایند پرداخت گلایه دارند.
عبداللهی اظهار داشت: مدیران شعب بانک‌ها بر تسهیل ضمانت‌ها و همکاری کارمندان در پرداخت تسهیلات تکلیفی نظارت کنند.
وی تأکید کرد: مدیران بانک‌ها با تسهیل و تسریع در پرداخت‌ها باید از ایجاد نارضایتی شهروندان و متقاضیان جلوگیری کنند.
این مقام مسئول بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ازدواج و پشتیبانی از فرزندآوری در استان تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این موضوع اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.
به گفته عبداللهی با تشکیل کارگروه تخصصی، بانک‌هایی که تعداد در صف آن‌ها بالا بوده است شناسایی شدند و به این بانک‌ها تذکر لازم داده شد.
وی افزود: تعداد افراد متقاضی درخواست تسهیلات فرزندآوری و دیگر تسهیلات حوزه جمعیت در برخی بانک‌ها بالا است که به آن بالابودن در صف گفته می‌شود که سه بانک در قم درصد بالایی در صف دارند که تذکر گرفتند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44993
اخبار مرتبط

نظرات شما