معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم:

تولیدات کشاورزی قم در بخش گردشگری مورداستفاده قرار بگیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تولیدات کشاورزی در حوزه گردشگری و سوغات هم باید موردتوجه قرار گیرد، پسته قم خوب معرفی نشده که این کم‌کاری باید جبران شود و تبلیغات برای زائران کشورهای خارجی و عربی موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی قریشی در جشنواره شکرانه برداشت پسته که ظهر امروز در باغ روشن واقع در کیلومتر ۳۰ اتوبان قم _ تهران برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان جهادگران حوزه امنیت غذایی هستند اگر بخواهیم رشد اقتصادی را شاهد باشیم یا باید سرمایه‌گذاری انجام شود که در برخی مواقع محدودیت استفاده از منابع جدید داریم یا باید بهره‌وری را بالا ببریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: رهبری سال گذشته در نام‌گذاری سال به حوزه کشاورزی اشاره کردند اگر بخواهیم به این اهداف نزدیک شویم باید برداشت یک تن پسته در هکتار به ۳/۸ تن در هکتار برسد.
وی افزود: از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای استفاده بهینه از منابع موجود می‌توان بهره برد باتوجه‌به آنچه مشاهده می‌شود گام‌های روبه‌جلوی دانش‌بنیانی در جهاد کشاورزی استان محسوس است و  تجاری‌سازی محصولات هم روند خوب دارد. 
قریشی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها هم در حوزه فرهنگ‌سازی و هم پیداکردن بازارهای جدید مؤثر است گفت: خوشبختانه رویکرد کشور به سمت دانش‌بنیان است و باید حلقه نخبگان شکل بگیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: حرکت بخش کشاورزی شتاب بیشتری هم خواهد گرفت، در حوزه صنعت چند خوشه از جمله خوشه کفش قم تشکیل شده تا اهمیت موضوع مشخص شود در حوزه کشاورزی هم باید چند خوشه از جمله برای پسته شکل بگیرد، در قم به تولید پسته توجه خوبی شده است که نشانگر این است که به پسته قم اهمیت داده شده است.
وی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی در حوزه گردشگری و سوغات هم باید موردتوجه قرار گیرد پسته قم خوب معرفی نشده که این کم‌کاری باید جبران شود و تبلیغات برای زائران کشورهای خارجی و عربی موردتوجه قرار گیرد برای این کار از تشکل‌های غیردولتی استفاده شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45429
اخبار مرتبط

نظرات شما