معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

در خصوص فرودگاه باید نگاه واقع‌بینانه داشت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نسبت به تکمیل فرودگاه قم تأکید دارد، گفت: در موضوع فرودگاه باید نگاه واقع‌بینانه داشته و تصمیم قاطعی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن منصوری امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع فرودگاه قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با تأکید بر حمایت دولت از احداث فرودگاه قم، اظهار داشت: در موضوع فرودگاه باید نگاه واقع‌بینانه داشته و تصمیم قاطعی گرفته شود.
وی ادامه داد: موافقت‌نامه فرودگاه قم صادر شده اما موافقت اصولی به معنای مجوز احداث نیست و باید سایر پیش‌نیازها نیز آماده شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مشکلات احداث فرودگاه قم با پیگیری‌های جدی مسئولان استانی قابل‌حل است، گفت: دولت سیزدهم نسبت به تکمیل فرودگاه قم تأکید دارد؛ ولی گره مالی این فرودگاه باید در سطح استان قم باز شود.
وی اضافه کرد: دولت با انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید فرودگاه قم موافق بوده و مورد تأیید است؛ اما شیوه تأمین مالی آن برعهده مجموعه مدیریت استان است.
منصوری با اشاره به‌ضرورت دیده‌شدن روش‌های جدید تأمین منابع مالی، خاطرنشان کرد: فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از مهم‌ترین منابعی است که می‌تواند بخشی از منابع مالی آن را تأمین کند.
وی افزود: فرودگاه قم از نظر اجتماعی برای دولت سیزدهم مهم است و رئیس‌جمهور به‌صورت مرتب پیگیر احداث و تکمیل فرودگاه قم است.

در صورت تأمین منابع مالی فرودگاه، تا ۱۵ ماه آینده تکمیل خواهد شد
همچنین در این جلسه سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه دولت موافق ساخت فرودگاه در استان قم است، اظهار داشت: موافقت اصولی ساخت فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی در آخرین سفرایشان به استان اخذ شده است.
وی ادامه داد: ما موظف هستیم اسناد و مدارکی را جمع‌آوری کرده تا با ارائه آن به وزارت راه و شهرسازی باقی مجوزات لازم را هم اخذ نماییم.
استاندار قم خاطرنشان کرد: در حال طراحی یک برنامه اقتصادی هستیم تا این پروژه به‌صورت مشارکتی بین چند سرمایه‌گذار ساخته شود. علاوه بر بخش خصوصی بانک‌ها نیز می‌توانند در پروژه فرودگاه مشارکت داشته باشند.
وی تأکید کرد: در صورت تأمین منابع مالی این قول را به مردم عزیز و شریف قم می‌دهیم ظرف ۱۵ ماه آینده اولین پرواز حرم تا حرم یعنی از حرم حضرت معصومه (س) به نجف اشرف را در فرودگاه قم داشته باشیم.
آقامیری گفت: فرودگاه قم از مطالبات اصلی مردم و مورد تأکید مراجع عظام تقلید است، بدین جهت این فرودگاه هم تراز مقررات بین‌المللی ساخته خواهد شد و تا پرواز اولین هواپیما از این فرودگاه دست از کار نخواهیم کشید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45678
اخبار مرتبط

نظرات شما