مدیرکل نوسازی مدارس استان قم مطرح کرد:

افزایش بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از افزایش بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری فارس از قم، احمدرضا اجتهادی با بیان اینکه تحویل بیش از ۲۰۰ کلاس درس تا پایان سال جاری به مجموعه آموزش‌وپرورش استان، اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: در کنار این اتفاق خوب که بیانگر رشد بیش از سه برابری مدرسه‌سازی در قم نسبت به سال آخر دولت سابق است، توجه به این نکته هم ضروری است که در هر سال تحصیلی به طور متوسط ده‌هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود.
وی افزود: عقب‌ماندگی قم در عرصه فضاسازی آموزشی معلول یک بی‌توجهی بیست‌ساله به استان است و همین امر سبب شده تا برای رسیدن به میانگین سرانه آموزشی کشوری، نیاز به ساخت یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس باشد، ضمن آن که برای پوشش جمعیت متوسط دانش‌آموزی جدید هم لازم است تا ۳۰۰ کلاس درس در هر سال تحصیلی ساخته و تقدیم دانش‌آموزان عزیز قمی شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تأکید بر این که استان قم در کشور به کارویژه فرهنگ و آموزش شناخته می‌شود ادامه داد: دیار کریمه بیت (س) باید به حق اصلی‌اش در عرصه فضاسازی دانش‌آموزی برسد.
اجتهادی سپس به موضوع توسعه فضاهای هنرستانی به‌عنوان سیاست وزارت آموزش‌وپرورش توجه داد و گفت: استان قم در حال حاضر تنها چهار هنرستان واقعی فنی یعنی هنرستان‌های ولیعصر (عج)، قدس، والفجر و شهید چمران را در اختیار دارد، ضمن آن که هنرستان‌های امام رضا (ع) در بلوار ۱۵ خرداد، اسماعیل نظر در پردیسان و مجتمع سرای ایرانی در پردیسان نیز در حال ساخت و بازسازی هستند.
وی با یادآوری این که هزینه ساخت یک هنرستان تقریباً دوبرابر یک مدرسه ۱۲ کلاسه است اضافه کرد: علاج کوتاه‌مدت و میان‌مدت کمبود هنرستان در استان باتوجه‌به وضعیت اعتبارات، تبدیل برخی مدارس به هنرستان، همراه با توسعه فضای کارگاهی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به این که تاکنون بیش از ده مورد از این تبدیل‌ها و ساخت کارگاه‌های فنی هنرستانی اجرایی شده است اظهار کرد: یکی از این موارد، توسعه کارگاهی همین هنرستان خوشرفتار به مساحت ۱۳۳ مترمربع است که باواسطه گری آقای شریف‌زاده و همت خیّر ارجمند حاجیه‌خانم طوبی پورمهدی، امروز به مراسم افتتاحیه رسیده است.
*خیّرین مدرسه‌ساز، بهترین سرمایه‌گذاران جهان هستی‌اند
علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه‌سازی یک باقیات الصالحات برای همه دست‌اندرکاران این عرصه و از جمله خیّرین ارجمند مدرسه‌ساز است، ضمن آن که خود اقدام به مدرسه‌سازی سبب ایجاد الگویی برای دیگران می‌شود، همچنان که در یکی از مراسم‌های افتتاحیه اخیر پروژه‌های نوسازی مدارس، سه نفر برای ساخت مدارس جدید اعلام آمادگی کردند.
وی با تشکر از اقدامات گروه‌های جهادی در این عرصه گفت: خدای بزرگ را شاکریم که با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، جبهه حق باصلابت‌تر از گذشته در مسیر عزتمندی، پیروزی و پیشرفت گام برمی‌دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم همچنین خیرین مدرسه‌ساز را بهترین سرمایه‌گذاران جهان دانست و بیان کرد: کوشش‌های این عزیزان برای تعالی مسیر تعلیم‌وتربیت، نشان از توفیق الهی است.
رحیمی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران نوسازی مدارس قم به‌ویژه مهندس اجتهادی به‌عنوان مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: این عزیزان را باید سنگرسازان بی‌سنگر خواند؛ چرا که سنگر می‌سازند، اما خودشان سنگری ندارند
وی با تبریک ساخت کارگاه‌های جدید برای هنرستان خوشرفتار قم افزود: ما در قم حداقل به ساخت ۸۰ هنرستان نیاز داریم که البته دولت در این عرصه در صحنه حاضر است و امیدواری به همراهی خیرین مدرسه‌ساز نیز وجود دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همچنین گفت: خوشبختانه با وجود همه مشکلات، رشد مدرسه‌سازی در این دولت نسبت به دولت قبل مشهود است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45732
اخبار مرتبط

نظرات شما