رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

همکاری گسترده جهاد کشاورزی استان قم با بسیج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بسیج در بخش آموزش، ترویج و امور زیربنایی کشاورزی و همچنین مباحث دانش‌بنیان توانسته به‌عنوان یک بازوی توانمند در کنار جهاد کشاورزی باشد.

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بخش کشاورزی یک بخش مولد، پایدار و بااهمیت است؛ زیرا مأموریت اصلی آن تأمین امنیت غذایی با اتکا به تمام ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد است، مخصوصاً در شرایط خاصی که ما قرار داریم و جنگ اصلی جنگ اقتصادی و چندبعدی است نیازمند این هستیم که با تعامل، هم‌فکری و مشارکت از تمامی ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: در بخش کشاورزی بخش‌های پژوهشی و آموزشی و فنی وجود دارد، نیازمند این هستیم که از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببریم در این بخش بسیج توانسته به‌عنوان یک بازوی توانمند در حوزه مباحث دانش‌بنیان در کنار جهاد کشاورزی باشد.
 وی تصریح کرد: بسیج در بخش آموزش و ترویج کمک‌های زیادی به بخش کشاورزی انجام داده است، تعاملات خوبی با بسیج مهندسین داشتیم و توانستیم از ظرفیت‌هایی که آن‌ها وجود دارد استفاده کنیم.
 حاجی رضا بیان داشت: دو رویکرد مشاوره، آموزش و ترویج در جهاد کشاورزی وجود دارد که با هماهنگی‌های لازم با بسیج مهندسین شکل‌گرفته است اکنون که در فصل کشت قرار داریم بسیج کمک‌های زیادی در بخش توسعه کشت گندم، جو، غلات و کلزا  انجام داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: این ارتباط، تعامل و افزایش استفاده از ظرفیت‌های فکری و عملیاتی بسیج مهندسین حتماً می‌تواند در راستای افزایش تولید و عملکرد بخش کشاورزی مؤثر باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: بخش دیگر کارکرد حوزه بسیج در بخش کشاورزی برگزاری اردوهای جهادی است که هدف آن تقویت ارتباط و تعامل با جامعه هدف و مردم است که با حضور در روستاها نیازسنجی‌ها را انجام داده و مسائل و مشکلات احصا می‌کند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.
حاجی رضا خاطرنشان کرد: حوزه دیگری که از ظرفیت بسیج استفاده می‌شود مردمی‌شدن فعالیت‌ها است؛ زیرا یکی از مأموریت‌های جهاد کشاورزی تأمین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی است که بخش نظارت مؤلفه‌ بسیار مهم است در استان قم بازرسی‌های منسجم و با برنامه‌ای داریم تا از کم‌فروشی و گران‌فروشی جلوگیری کنیم، خوشبختانه بسیج در بخش نظارت و بازرسی مخصوصاً کنار جهاد کشاورزی بود.
وی گفت: شبکه خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی مسائل و مشکلاتی که مردم در حوزه کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها تشکیل شده است که از ظرفیت بسیج هم در این بخش استفاده می‌کنیم، همچنین امسال قرارگاه مردمی باهدف خدمت‌رسانی به مردم در حوزه توزیع کالاهای اساسی که یک کار نمونه کشوری است شکل‌گرفته این قرارگاه با ظرفیت بسیج اکنون است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: ۱۳۰ باب مغازه در مناطق دو و سه و ۶ در استان قم تشکیل شده است و در قالب یک شبکه امین تعریف شد که از این ظرفیت بسیج در راستای توزیع کالای اساسی که مسئولیت آن برعهدهٔ سازمان جهاد کشاورزی است استفاده می‌کنیم، امروز شبکه توزیع خوبی برای گوشت، مرغ برنج و شکر تشکیل شده که نیازمندی‌های روزانه مردم از طریق این شبکه و با مسئولیت و مدیریت گروه‌های جهادی انجام می‌شود.
حاجی رضا عنوان داشت: همچنین استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در امور زیربنایی کشاورزی استفاده می‌شود که تعاملات خیلی خوبی نیز در این بخش داریم از جمله در حوزه مرمت و بازسازی قنات که بیش از ۹۰۰ رشته قنات در استان قم وجود دارد که هر سال باید بخشی از این قنات‌ها مرمت، بازسازی و لای‌روبی شود تا آب در بخش‌های روستایی تأمین شود که خوشبختانه از ظرفیت بسیج سازندگی و امکانات، تجهیزات و منابع مالی آن‌ها برای خدمت به مردم استفاده می‌شود و کارهای مشترک بسیار خوبی با بسیج سازندگی انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: مطمئناً تقویت و استفاده بهینه و رسیدن به یک درک مشترک در استفاده از ظرفیت‌های مردمی با اولویت مجموعه بسیج که دارای ساختار قوی و منسجم پای‌کار هستند باعث می‌شود کارکردهای بسیار بهتری را در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45879
اخبار مرتبط

نظرات شما