رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم:

شکست امپراتوری دروغ رسوایی دیگر برای استعمارگران بود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم گفت: شکست امپراتوری دروغ در ایجاد بی‌نظمی در سالگرد اغتشاشات رسوایی دیگری را برای دشمنان اسلام در افکار و اذهان عمومی نمایان‌تر کرد.

محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: در دنیای پرتلاطم کنونی ما با نظامی به نام امپریالیسم مواجه هستیم که هدف این نظام  تصاحب مرزهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ملت‌ها و اقوام است تا بتواند بر سرزمین‌ها سلطنت و حکومت کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: امپریالیسم با محوریت استعمارگران غربی در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل خون‌خوار برای‌آنکه بتوانند بر جهان غلبه و سیطره یابند با دو ابزار تحریم و جنگ به دنبال ایجاد چالش و بی‌نظمی در دنیا هستند تا بتوانند علاوه بر تضعیف کشورها، جهان را از توسعه بازدارند و آن‌ها را مشغول اقداماتی کنند که از دستیابی به آرزوها و آمال خود برای خوشبختی و آرامش مردم خودشان دور شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در زمره آن کشورها و ملت‌هایی بود که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و پایان حکومت دو هزار و پانصدساله سلطنتی شاهنشاهی و سیطره استعمارگران همواره مورد هجوم در تمام ابعاد قرار گرفته است؛ اما ایران تاکنون به‌خوبی بحران‌های گوناگونی را پشت سر گذاشته است، دشمن همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های خود در جبهه نظامی، اقتصادی و فرهنگی تلاش نمود تا این ملت را از مسیر رشد، بالندگی و توسعه خارج کند تا بتواند بار دیگر بر این ملت سیطره پیدا کند.

فاضلی بیان داشت: آنچه شاهد بودیم و تاریخ انقلاب نیز گواهی می‌دهد که پیچیده‌ترین نقشه‌های دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی با حضور غیورانه و بهنگام ملت ایران نقش‌برآب شد، دشمن با یک برنامه هجومی و از پیش تنظیم شده در قالب اغتشاشات و اختلال در نظم کشور و استفاده از ابزار دشمنی‌ها و کارشکنی‌های داخلی باتکیه‌بر امپریالیسم فرهنگی و رسانه‌ای در یک جنگ عظیم نابرابر ترکیبی وارد میدان شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی یک ‌سال تلاش کرد تا ملت و انقلاب را از مسیر تعالی و استقلال خارج کرده و بذر ناامیدی و شکاف داخلی و درگیری داخلی را به‌عنوان یک برنامه منظم در پیش بگیرد.

 فاضلی عنوان داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این‌ها برنامه‌ریزی کرده  و یک راهبرد دقیقی را ترسیم کرده بودند؛ اما یک خطای محاسباتی داشتند و آن  هم این بود که از بیداری اسلامی ملت ایران غافل بودند، تاریخ گواه بر این است که بحران‌های مختلف و پیچیده‌ترین جنگ‌ها با بصیرت و هوشمندی جامعه نخبگان و همت عموم مردم نقش‌برآب شد.

وی تأکید کرد: سال گذشته متأسفانه به جهت این‌که هم حوزه رسانه‌های داخلی خودمان و هم‌نهادهای نظارتی و امنیتی غافل از یک موضوع و آن هم یک جنگ از پیش تنظیم شده در حال اجرا بود نتوانستند نقشه‌ای که دشمن برای برهم‌زدن نظم داخلی تنظیم کرده بود را به‌خوبی مدیریت کنند.

فاضلی خاطرنشان کرد: اما در سال جدید که دشمن به خیال این‌که می‌تواند جنگ دیگری مانند فتنه سال گذشته را آغاز کند، با استفاده از همان ابزارهای جنگ ترکیبی سال گذشته با محور مرحومه مهسا امینی و کشته‌سازی‌های مختلفی که از سال گذشته آغاز کرده بود بار دیگر به دنبال برهم‌زدن نظم داخلی بود؛ اما موفق نشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم اضافه کرد: اما دو محور در سال جدید نقشه‌های دشمنان را نقش‌برآب کرد یکی حرکت رسانه‌های داخلی، نهادهای امنیتی، جامعه نخبگان و دانشگاهی از سال گذشته تا الان به سمت موضوع جهاد تبیین بود، جهاد تبیین باعث شد فاصله‌ای که بین نسل گذشته و نسل جوان کنونی ایجاد شده بود تا حدودی حل شده و به کمترین فاصله تبدیل شود.

وی اظهار داشت: دشمن نتوانست با استفاده از ابزار فاصله‌ که بین نسل جوان و نسل گذشته ایجاد شده بود در سال جدید  وارد بازی برهم‌زدن نظم داخلی شود از طرفی رسانه‌ها تقریباً از چندین ماه به شروع سال تحصیلی جدید که دشمن به خیال خودش بر این باور بود که بتواند بار دیگر اغتشاشات سال گذشته را شروع کند با بصیرت و جهاد تبیین جلوی نقشه دشمن را گرفتند.

فاضلی تصریح کرد: شکست امپراتوری دروغ در ایجاد بی‌نظمی در سالگرد اغتشاشات رسوایی دیگری را برای دشمنان اسلام در افکار و اذهان عمومی نمایان‌تر کرد، امسال خدا را شکر شاهد بودیم که نه‌تنها نظم داخلی کشور به هم نریخت؛ بلکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری روزی شاهد خواهیم بود که ایران سرافراز اسلامی ما فاتح قله‌های پیشرفت و ایجاد نظم نوین جهانی خواهد بود.
​​
انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45977
اخبار مرتبط

نظرات شما