امام‌جمعه قم:

مشارکت در انتخابات وظیفه ملی برای پیشرفت کشور است

امام‌جمعه قم گفت: وظیفه یک‌یک ما این است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم و مشارکت بیشتر به‌عنوان وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی را مهم بشماریم و همه ما در این زمینه به‌اندازه مقدورات وظیفه داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های امروز نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار داشت: دو نوع ترس در انسان وجود دارد ترس بد و ترس خوب، ترس بد مقابل شجاعت است و ترسی خوب ترسی است که مایه سعادت است، بزرگ‌ترین ترس مقدس و سازنده، ترس از عالم غیب و عوامل پیشرو است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: بنای جهان هستی و جهان خلقت برپاشدن این عظمت برای یک‌سخن و یک‌کلام است که ما و شما در مسیر بندگی و عبودیت خدا قدم برداریم این فلسفه خلقت است.

وی بیان داشت: انجام امور خیر اگر به‌قصد قربت انجام شود تبدیل به عبادت می‌شود البته بدون قصد قربت هم کارهای نیک اجر و ثواب دارد؛ اما نیت اگر انجام آن به‌قصد قربت شد ارزش آن را بالا برده و تبدیل به عبادت می‌کند.

اعرافی گفت: امیدواریم مردم و روحانیت برای فاطمیه دوم با آمادگی بیشتر وارد شوند و برای انجام وظایف در فاطمیه دوم تلاش بیشتری به عمل آورده‌اند در عصری هستیم که زهرای اطهر می‌تواند گره‌گشای دردهای دنیا و آخرت ما و دنیای اسلام باشد و حضرت فاطمه می‌تواند الگوی زنان پاک در همه عالم باشد.

امام‌جمعه قم عنوان داشت: آیت‌الله مدرس برای عزت و عظمت ایران و اسلام همه سختی‌ها را به جان خرید و سال‌ها تبعید جان‌کاه را در گوشه‌ای از کشور تحمل کرد و زمانی که در میدان بود یک روحانی تمام‌عیار و خادم پای‌کار برای ملت ایران و شجاعی کم‌نظیر بود که الگویی باید برای نمایندگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر روز دانشجو است که نشان‌دهنده عظمت کار و مبارزه دانشجویان ما در برابر قدرت‌های استکباری بود روزی که می‌تواند به دانشگاه ما نشاط مبارزه و مجاهده در راه خدا و خدمت به خلق را بدهد، دانشجویان و دانشگاهیان ما از ۱۶ آذر الهام بگیرند و در پیشبرد کشور و در مبارزه با دشمنان ملت و هم‌بستگی ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های اساسی‌تر بردارند.

وی تصریح کرد: ملت ما به دانشگاه نگاه می‌کند و از آن‌ها انتظار پیش‌گامی در مسیر آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی را دارند، وحدت حوزه و دانشگاه از اصول راهبردی انقلاب اسلامی ایران است و برای رسیدن به آرمان‌های کشور باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

اعرافی تأکید کرد: امروز که در برابر گرگ‌های درندهٔ استکبار هستیم نیاز به این وحدت و انسجام و هم‌گرایی نخبگانی روحانیت و دانشگاه بیش از قبل است حوزه و دانشگاه ما و همه ارکان اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی ما باید به مقوله تحقیق و مطالعه و پژوهش اهتمام بورزند تحقیق و پژوهش باید پشتوانه همه برنامه‌های ما باشد بدون تردید اگر برنامه‌های میان‌مدت کشور برنامه‌وبودجه سالانه و سایر قوانین و برنامه‌های کشور و اقدامات کشور بر تحقیق و مطالعه و بیشتر استوار شود به نتایج بهتری می‌انجامد.

 امام‌جمعه قم افزود: پژوهش درست وقتی در دست مجاهدان ما قرار بگیرد تبدیل به این قدرت عظیم نیروی نظامی و پیشرفت در حوزه نظامی، موشکی و دفاعی می‌شود پژوهش و مطالعه وقتی پشتوانه برنامه‌های ما قرار گیرد موجب تحول بزرگ می‌شود.

وی بیان داشت:  وظیفه یک‌یک ما این است که به آینده کشور و نقش انتخابات در آن توجه کنیم و مشارکت بیشتر به‌عنوان وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی را مهم بشماریم و همه ما در این زمینه به‌اندازه مقدورات وظیفه داریم و البته مسئولان ضمن این‌که باید از روحیه مردمی و تلاش مستمر آن‌ها تقدیر کرد انتظار می‌رود هم به مصالح بنیادی اقتصادی توجه کنند هم در حوزه معیشت و گشودن گره‌های زندگی اقشار متوسط به پایین اهتمام روزافزون داشته باشند در حوزه اقتصاد و پیشرفت هم باید به مبانی و پایه‌ها و بنیادها توجه کنیم هم باید به مشکلات و معیشت به‌روز مردم توجه کرد و در بین این دو تعادل برگزار کرد.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: امروز مجدداً شاهد هجوم بی‌امان رژیم غاصب صهیونیستی به مردم غزه هستیم و آتش‌بس به دلیل این بود که رژیم اشغالگر قدس دیدند نمی‌توانند این جنگ را ادامه دهند و بعد از آتش هم مشاهده می‌کنند زیر هجمه اعتراض دنیا هستند و باز حماس جان تازه‌ای خواهد گرفت و امروز مجدداً این حمله‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب گفتمان ما در غزه را تبیین کردند انتخابات توسط فلسطینی‌های اصیل تکلیف را مشخص خواهد کرد، ما اهل ظلم، زور و جنایت نیستیم درحالی‌که شما بیش از ۷۰ سال از هیچ جنایتی فروگذار نکردید عالم اسلام اگر در قصه فلسطین پیروز شود که به فضل الهی پیروز شود باانصاف و عدل برخورد می‌کند.

امام‌جمعه قم گفت: فجایعی در غزه رخ می‌دهد که در تاریخ کم‌نظیر است و یک  آزمایش بزرگ در مقابل دولتمردان و مجامع اسلامی است با جنگ غزه برخورد می‌کنند تکلیف آمریکا و مجامع حقوق بشری که مشخص است که خود را کنار اسرائیل معرفی می‌کند که اف بر شما باد.

 وی تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران و مردم شریف قم و همه دستگاه‌ها و مسئولان ایران در کنار ملت‌های مسلمان و در کنار مردمان آزادی‌خواه جهان همراه با این موج انسانی در حمایت از مظلوم حضور دارند و فریاد آن‌ها مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46327
اخبار مرتبط

نظرات شما