ذوالنوری در دانشگاه قم:

تمام تلاش دولت، کاستن فشار بر مردم است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام تلاش دولت بر این است که فشار وارده بر مردم را کاهش داده و بر دوش خود بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری دوشنبه‌شب در مراسم روز دانشجو در دانشگاه قم، افزود: در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر کسری بنزین در کشور داریم که از محل واردات جبران می‌شود و بنزین یک‌دلاری را به قیمت سه هزار تومان می‌فروشیم.

 وی عنوان کرد: امروز تمام تمرکز و تلاش بر آن است که منابع فسیلی را مدیریت کرده و از انرژی‌های جایگزین جهت این کسری بنزین استفاده کنیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه اگر نماینده به وظیفه اصلی نظارت بر رانت متعهد شود، دستاورد آن به‌قدری زیاد است که دیگر فقر و فقیری نخواهد ماند که نیاز به معرفی وام پنج میلیون‌تومانی باشد، اضافه کرد: کار نماینده مجلس تمرکز بر گلوگاه‌های فساد است نه چک‌کردن خرابی تیر برق و مشکلات آسفالت خیابان.

 وی گفت: من بیان کردم و همچنان تأکید دارم که نباید مردم را فقیر کنیم و بعد به آنها وامی بدهیم که هیچ سودی در رفاهشان نخواهد داشت ضمن آنکه مخالف وام قرض‌الحسنه نبوده و نیستم.

 ذوالنوری بیان کرد: در جلسه بانک‌های خصوصی با استاندار قم مطرح کردم که نباید از منابع مردم و حساب تولیدکنندگان خرد و اعتماد آنان به بانک‌ها سوءاستفاده کرد و در نهایت سرمایه را در قسمت‌های پرسودتری خرج کرد.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه در خصوص رأی موافق به افزایش سن بازنشستگی و اعلام مخالفت بعد آن تصریح کرد: در این مورد موضوع به‌گونه‌ای مطرح شد که بعضاً نمایندگان به‌درستی متوجه بحث نشدند و حین رأی‌گیری و باتوجه‌به زمان بسیار محدود آن به موضوع موردبحث رأی اشتباه داده شد.

 وی گفت: دراین‌خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به‌اشتباه رأی دادیم که وقتی موضوع مشخص شد هم به‌صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعاً نیز اشکال دارد.

 وی اضافه کرد: این اشتباه از سوی بنده صورت‌گرفته و من از اعتراف به آن نه ابایی دارم و خجالت نمی‌کشم؛ لذا با صدای رسا اشتباه خود را اعلام کرده و بابت آن عذرخواهی می‌کنم. بنده یکی از اعضای داوطلب سامانه شفافیت مجلس هستم که همه مردم در تمام نقاط کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه تمامی آرای صادر شده بنده در مجلس را مشاهده کنند.

 

 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه‌به مطالبات و سؤالات بسیار دانشجویان، آمادگی خود را جهت حضور در جلسات، هر ۱۵ روز یکبار و با زمان سه ساعتی به‌صورت تریبون آزاد با حضور تمام دانشجویان مطالبه‌گر اعلام می‌کنم.

 وی عنوان کرد: بنده نه گفتن به سؤالات و ابراز ناآگاهی و ندانستن را عیب نمی‌دانم و به همین سبب از حضور در چنین جلساتی ابایی ندارم. تا جایی که بتوانم پاسخ قانع‌کننده برای سؤالات ارائه خواهم داد و هر جا که پاسخ نداشته باشم و یا ندانم به‌صورت شفاف آن را اعلام خواهم کرد.

 ذوالنوری با اشاره به آتش‌زدن برجام در صحن مجلس و حمایت از برجام در زمانی دیگر تشریح کرد: مسئله برجام یک موضوع بسیار مهم و مفصل است که از حوصله و زمان این جلسه خارج است؛ اما ایراد ما به موضوع برجام در زمان روحانی این بود که هیچ تضمینی به ما نداده بودند و هیچ تضمینی وجود نداشت که پس از انجام تعهدات از طرف ایران، طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و هرگز نتوانستند دراین‌خصوص تضمینی قاطع ارائه دهند.

 نماینده مردم قم گفت: با بدقولی‌های صورت‌گرفته از جانب طرف غربی و با پاره‌کردن برجام از طرف ترامپ، این اقدام به‌صورت نمادین از طرف بنده در صحن مجلس انجام شد. از طرفی اروپا فشار می‌آورد که باید برجام را ادامه داده و آن را به طور کامل اجرا کنیم. پس از طرف ما نیز این مسئله مطرح شد که یک، یک وظایف خودتان را انجام دهید و دو خلأ وجود آمریکا را پر کنید تا بتوانیم به برجام ادامه دهیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46388
اخبار مرتبط

نظرات شما