مدیرکل اتباع استانداری قم مطرح کرد:

سهم ۳۰ درصدی اتباع در پیشرفت اقتصادی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با بیان اینکه هیچ جای دنیا مانند ایران به مهاجران خدمت نمی‌کنند بیان داشت: می‌توان گفت اتباع حداقل باعث رشد، شکوفایی و پیشرفت ۳۰ درصدی اقتصاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» علی‌اکبر زارعی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم اظهار داشت: این نمایشگاه به نوع خود بی‌بدیل است شاید این نمایشگاه وسعت زیادی نداشته باشد؛ اما بااهمیت است.

مدیرکل اتباع  و مهاجرین خارجی استانداری قم ضمن تسلیت زلزله افغانستان و کشته‌شدن جمعی از مسلمانان بیان داشت: امنیت را مدیون شهدا هستیم از جمله شهید حاج‌قاسم سلیمانی که قدر ایشان را اکنون با تحولات منطقه می‌دانیم، اکنون اتفاقات و پیروزی‌ها در حوزه فلسطین نشان می‌دهد دشمن مستأصل شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: قم میزبان ۲۲۰ هزار تبعه از ۱۲۰ کشور جهان از جمله افغانستان است که به‌خاطر وجود حرم کریمه اهل‌بیت (س) شهر قم را برای سکونت انتخاب کردند به گفته مقام معظم رهبری اسلام مرز ندارد.

مدیرکل اتباع  و مهاجرین خارجی استانداری قم افزود: اگر امروز دشمنان به تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان دامن می‌زنند به علت ضعف در استفاده از فرصت‌ها است؛ اما دشمن موفق نخواهند شد بین دو ملت اختلاف‌افکنی کند، دشمنان دچار دوگانگی رفتار هستند یک‌بار می‌گویند باید افغانستانی‌ها را از ایران بیرون کنید؛ اما امروز دلسوزانه وارد شدند که چرا به مهاجران خدمت نمی‌کنید درحالی‌که هیچ جای دنیا مانند ایران به مهاجران خدمت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دولت تلاش می‌کند تمام مشکلات حوزه اتباع مرتفع شود و در این راه دولت مصمم است، طرح سازمان ملی مهاجران یک سال است تشکیل شده تا هر آنچه نیاز است از جمله در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

زارعی عنوان داشت: استعدادهای زیادی در استان نهفته است اگر این استعدادها پرداخته نشود دشمنان از آن برای ایجاد تفرقه و سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند، خوشبختانه بسیاری از صنعتگران، اقتصادیون و فرهنگی‌ها از اتباع بودند که در کنار ما برای حرکت چرخ اقتصاد کمک کردند و می‌توان گفت اتباع حداقل باعث رشد، شکوفایی و  پیشرفت ۳۰ درصدی اقتصاد شدند.

مدیرکل اتباع  و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: همه ما به‌هم‌وابسته هستیم و زیر پرچم اسلام زندگی می‌کنیم تعامل باید دوسویه باشد و مهاجران هم باید به قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشند، اکنون ۱۵۰ دانشجوی رشته پزشکی از اتباع در ایران در حال فارغ‌التحصیلی هستند جمهوری اسلامی برای دانشجویان هزینه می‌کند که بعد از فارغ‌التحصیلی از آن‌ها استفاده کند؛ اما برخی‌ها  به دلایل مختلف مهاجرت کردند که باید حمایت شوند تا در کشور به خدمت‌رسانی بپردازند.

وی  با بیان اینکه بار آسیب‌های اجتماعی اتباع بر دوش ما است گفت: اتباع افغانستانی به دلایلی  از جمله علاقه‌مندی مذهبی و امنیت ایران و قم را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند و به گفته خودشان نمی‌توانند در کشورهای دیگر زندگی کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46408
اخبار مرتبط

نظرات شما