رئیس دانشگاه پیام‌نور قم:

دانشجو باید از مسائل روز آگاهی داشته باشد

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم گفت: ضرورت دارد که دانشجوی انقلاب اسلامی در همه مراحل کنشگری سیاسی، بصیرت داشته و از جدیدترین اخبار روز آگاه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب اکبرزاده ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دانشجوی طراز انقلاب در سه سطح بینشی، گرایشی و کنشی مطابق اصول و مؤلفه‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم ادامه داد: دانشجو طراز انقلاب اسلامی در سطح بینشی در فضای اصول و اعتقادات ناب اسلامی نفس می‌کشد؛ یعنی علاوه بر آنکه این مجموعه بینشی را می‌آموزد این بینش را در وجود و نهاد خود نیز نهادینه می‌کند.

وی تصریح کرد: در سطح گرایشی یک دانشجوی طراز انقلاب اسلامی به آرمان‌های انقلاب علاقه دارد و نسبت به آن عشق می‌ورزد و در عمل آن را به کار می‌برد، در سطح کنشی هم باتوجه‌به بینش و گرایش خود، رویکرد جهادی دارد و این رویکرد جهادی نیز منافاتی با سازماندهی و نظم ندارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم  در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان تنها با درس‌خواندن و علم‌آموزی باید تکیه کنند؟ تأکید کرد: یک دانشجوی انقلابی تلاش دارد تا همه آموخته‌های خود را به عرصه عمل آورد؛ لذا همه آنچه را که آموخته است، با رویکرد جهادی برای حل مسائل انقلاب اسلامی به کار می‌برد، البته این کار بردن نیز به همراه بینش و بصیرت است‌.

اکبرزاده عنوان داشت: ضرورت دارد که دانشجوی انقلاب اسلامی در همه مراحل کنشگری سیاسی، بصیرت داشته و از جدیدترین اخبار روز آگاه باشد.

وی در خصوص کنشگری و تأثیرگذاری دانشجو در مسائل اجتماعی و سیاسی  بیان داشت: یک دانشجوی آگاه برای تأثیرگذاری همچنین باید به‌صورت روشمند، حوادث مختلف را تحلیل کند؛ اما هرگز نباید از یاد ببرد که این تحلیل‌ها باید راه‌نشان او در تبعیت از ولایت گردد. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم خاطرنشان کرد: زیرا انسان بصر تحلیل می‌کند و اگر تحلیل او در راستای بیانات ولایت بود عالی و راه درست است؛ اما  اگر تحلیل‌های او در راستای ولایت نبود باید بیانات ولایت را بر تحلیل خود مقدم می‌سازد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46446
اخبار مرتبط

نظرات شما