مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم بیان کرد:

انجام ۲۶۰ عملیات آتش‌نشانی قم خارج از محدوده شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: باتوجه‌به افزایش محدوده جغرافیایی خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه درمجموع ۲۶۰ عملیات در محدوده‌های خارج از شهر قم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی زندیه با اشاره به تبصره ماده ۳۳ آئین‌نامه ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی و مصوبه هیأت دولت دراین‌خصوص افزود: بر اساس این مصوبه و نظر مجموعه مدیریت بحران استان، از ابتدای امسال محدوده جغرافیایی آتش‌نشانی از شهر به استان تبدیل‌شده است که این افزایش محدوده، افزایش عملیات نجات و اطفا را به همراه داشته است.
وی گفت: براین‌اساس تصادف‌های جاده‌ای و حریق کارگاه‌ها و کارخانه‌های خارج از شهر نیز به آتش‌نشانی قم واگذار شده است.
وی ادامه داد: تعداد عملیات انجام شده توسط آتش‌نشانی قم از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۱۱۶ مورد بوده که این آمار در مدت‌زمان مشابه سال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۱۲۲ مورد رسیده است.
زندیه با اشاره به آمار حوادث از فروردین تا مهرماه سال ۱۴۰۲ این شهر گفت: آتش‌نشانی قم در این بازه زمانی ۹۵۷ عملیات مربوط به حوادث شهر قم را به انجام رسانده است.
وی گفت: سازمان آتش‌نشانی قم در هفت ماه سال جاری، چهارهزار و ۵۶۹ خدمات ایمنی در داخل محدوده شهری ارائه داده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۶۰ عملیات را شاهد هستیم.
وی تعداد نجات‌یافتگان عملیات آتش‌نشانی هفت ماه امسال را ۲ هزار و ۴۴۴ نفر عنوان و بیان کرد: این آمار در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۷ نفر بوده است.
وی میانگین حضور آتش‌نشانان قم سر صحنه حوادث در داخل شهر در سال گذشته را ۴ دقیقه عنوان و بیان کرد: میانگین حضور آتش‌نشانان قم سر صحنه حوادث خارج از محدوده شهری نیز ۱۲ دقیقه و ۴ ثانیه بوده است.
زندیه میانگین حضور آتش‌نشانان قم سر صحنه حوادث در داخل شهر در سال جاری را سه دقیقه و ۵۵ ثانیه و میانگین حضور آتش‌نشانان قم سر صحنه حوادث خارج شهری امسال را باتوجه‌به افزایش محدوده جغرافیایی ۱۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: این سازمان با ۲۴ ایستگاه، ۵۰۰ نفر نیروی آتش‌نشان و بیش ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت همشهریان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46470
اخبار مرتبط

نظرات شما