فرماندار جعفرآباد:

ظرفیت‌های کشاورزی و دامی جعفرآباد با برند «طیب» تجاری‌سازی می‌شود

فرماندار جعفرآباد با اشاره به صدور مجوز احداث ناحیه صنعتی طغرود ۲، گفت: کارکرد این ناحیه صنعتی صرفاً صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دامی باهدف معرفی نشان اقتصادی غذای حلال با برند «طیب» برای محصولات کشاورزی، دامی و زارعی این شهرستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ذبیح اله عبداللهی اضافه کرد: نشان «طیب» که محور محصولات غذایی تولیدی شهرستان جعفرآباد قم انتخاب شده با احداث ناحیه صنعتی طغرود ۲، طی چند سال آینده می‌تواند نقش مهمی در تولید و صادرات محصولات حلال در سطح کشورهای اسلامی داشته باشد.
وی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی جعفرآباد است، خاطرنشان کرد: هم اینک عمده محصولات دامی و کشاورزی این شهرستان فراوری نشده و ارزش‌افزوده‌ای برای شهرستان به دنبال ندارد.
وی ادامه داد: این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم در تولید دام، به‌خاطر نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی بدون اینکه بتواند از محصولات مختلف پروتئینی مانند پودر خون، گوشت، استخوان و غیره در حوزه گوشت استفاده کند فقط گوساله‌ها را پروار کرده و به دست دلالان می‌سپارد.
عبداللهی عنوان کرد: امکان فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در پیوند بین صنعت و سفر مردم، در محصولات مختلف دامی، کشاورزی و باغی این شهرستان به‌خصوص در محصولاتی مانند تولید انواع نان، کلزا، گندم، میوه‌ها، محصولات لبنی و پروتئینی و غیره وجود دارد که تاکنون صرفاً با خام‌فروشی علاوه بر کاهش ظرفیت واقعی اشتغال در حوزه اقتصادی نیز کارکرد مطلوبی برای توسعه شهرستان نداشته‌اند.
فرماندار شهرستان جعفرآباد اظهار داشت: ناحیه صنعتی ۲ ویژه تبدیل و تکمیل صنایع کشاورزی است و اجازه استقرار هیچ واحد دیگری در این ناحیه به‌خاطر مشکلات زیست‌محیطی و توجه به ارزش‌افزوده محصولات، داده نخواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۵۰۰ جوان در شهرستان جعفرآباد جویای کار هستند، گفت: طبیعتاً ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان بسیار کمتر از جذب این تعداد است؛ ولی ایجاد ناحیه صنعتی طغرود ۲ می‌تواند ظرفیت اشتغال بیشتری نسبت به جمعیت جویای کار شهرستان فراهم کند.
عبداللهی با بیان اینکه ناحیه صنعتی طغرود ۲ با برند طیب بستر بزرگی برای اشتغال جوانان خواهد بود، گفت: گردش مالی برند حلال بالغ بر دو هزار میلیارد دلار در سطح جهان است که در بین مسلمانان و غیرمسلمان مشتریان بی‌شماری دارد و استان قم نیز می‌تواند با بسترسازی برای احداث واحدهای تکمیلی و تبدیلی سهمی از تجارت داشته باشد.
ناحیه صنعتی طغرود (شهرک و منطقه صنعتی) در کیلومتر ۳۰ جاده جعفریه (بخش جعفرآباد – ابتدای جاده طغرود) واقع شده و مجوز احداث ناحیه صنعتی طغرود ۲ نیز به‌موازات آن با پیگیری‌های مسئولان استانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، صادر شده است.
وی همچنین بیان داشت: مجوز جذب ۵۸ نیروی بومی در نیروی انتظامی و حدود ۱۵۰ نفر نیز در ۳۰ اداره تازه‌تأسیس شهرستان جعفرآباد گرفته شده که آن نیز در کاهش بخشی از مشکل بیکاری افراد تحصیل‌کرده مؤثر خواهد بود.
جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.
طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/46751
اخبار مرتبط

نظرات شما