فرماندار قم:

۷۴۷ شعبه اخذ رأی برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قم تعیین شد

فرماندار قم گفت: ۷۴۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه قم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس ذاکریان اظهار داشت: شعب اخذ رأی قم همچنین شامل ۶ حوزه فرعی نیز می‌شود که ۲ حوزه در شهر کهک، ۲ حوزه در شهر جعفرآباد و یک حوزه در بخش سلفچگان و یک حوزه در خلجستان مستقر است.
وی بیان کرد: تعداد شعبه اخذ رأی برای انتخابات امسال نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰، ۲۵ شعبه افزایش‌یافته است.
فرماندار قم در پاسخ به این سؤال که چه تعداد در مجموع به‌عنوان عوامل اجرایی، انتظامی، بازرسی، نظارتی و خدماتی روز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه قم حضور خواهند داشت؟ عنوان کرد: آن چه از اعضا به فرمانداری قم مربوط است شامل یک هیات هفت‌نفره برای هر شعبه می‌شود، اما در برخی شعبه‌ها که شلوغ و آمار رأی در انتخابات قبلی در آنها بالا بوده است از جمله در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ‌ تعداد اعضا به ۹ نفر می‌رسد.
وی افزود: با احتساب نماینده فرماندار، بازرس استانداری، اعضای هیات نظارت و شورای نگهبان که چهار نفر هستند به همراه نیروهای انتظامی و خدماتی در هر شعبه در مجموع حدود ۲۰ نفر مستقر هستند.
ذاکریان همچنین تعداد شعبه‌های سیار در شهر قم را ۵۱ شعبه عنوان و مجموع شعبه‌های سیار استانی را ۹۳ مورد ذکر کرد.
وی با اشاره به تعداد افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، ‌ گفت: ۴۰۱ نفر در حوزه انتخابیه قم برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که پنج نفر تاکنون انصراف دادند.
فرماندار قم افزود: ۲۷۴ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند و ۲۰ نفر عدم احراز و ۱۰۶ نفر هم صلاحیتشان تأیید نشد.
مردم قم در این دوره از انتخابات سه نماینده برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46901
اخبار مرتبط

نظرات شما