رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قم تعیین تکلیف شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۵۲۰ پلاک از اراضی کشاورزی استان قم به مساحت ۴۷ هزار هکتار تعیین تکلیف شدند.

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جزء اولویت‌های برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم قرار داده شده بود که یکی از سیاست‌های کلی وزارت جهاد و کشاورزی کشور است بحث هویت دار کردن زمین‌های کشاورزی و سنددار کردن اراضی بخش کشاورزی استان قم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: در دو سال اخیر فعالیت‌های شاخصی در این زمینه در استان قم شکل گرفت است از جمله  تشکیل کارگروه رفع تداخلات ارضی در سازمان جهاد کشاورزی بود که سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل ثبت‌اسناد استان محورهای اساسی این کارگروه هستند و اعضای اصلی کارگروه می‌باشند که جلسات کارگروه رفع تداخلات ارضی در خود استان و شهرستان‌ها به طور مرتب طی دوساله اخیر برگزار شده است.

حاجی رضا تصریح کرد: پلاک‌های اراضی کشاورزی در دو کمیته و کارگروه بررسی می‌شود و تا امروز کل پلاک‌های اراضی کشاورزی استان قم که مشمول رفع تداخلات اراضی می‌باشد ۶۷۰ پلاک به مساحت پنجاه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲۰ پلاک از ۶۷۰ پلاک را توانستیم در کارگروه رفع تداخلات اراضی استان تعیین تکلیف کنیم که مجموع مساحت آن‌ها چهل و شش هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان قم می‌باشد.

وی عنوان داشت: از این ۵۲۰ پلاک تعیین تکلیف شد ۲۹۵ پلاک به مساحت ۳۴ هزار هکتار در شهرستان قم تعیین تکلیف شده است، ۹ هزار هکتار با تعداد ۹۷ پلاک در شهرستان جعفرآباد و ۱۲۶ پلاک به مساحت سه هزار و  ۵۰۰ هکتار در شهرستان کهک تعیین تکلیف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: تاکنون ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان قم تثبیت شدند و با اجرای «کاداس» می‌توانیم تا شاهد سنددار شدن همه زمین‌های کشاورزی استان باشیم.

حاجی رضا اضافه کرد:  تعهدی که در سنددار شدن اراضی کشاورزی استان قم داشتیم را به‌درستی توانستیم انجام دهیم و مهم‌ترین قسمت فعالیتی کار در کمیته رفع تداخلات ارضی انجام شده است، حدود ۱۵۰ پلاک که جزء پلاک‌های حساس هستند نیز به‌زودی تعیین تکلیف خواهند شد تا شاهد هویت دار شدن ۱۰۰ درصدی اراضی کشاورزی استان قم باشیم و اسناد این زمین‌ها به‌زودی صادر شوند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47143
اخبار مرتبط

نظرات شما