جانشین فرمانده سپاه قم:

اعتکاف، ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) اعتکاف را مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب خواند و گفت: اعتکاف مقصد نیست؛ بلکه ذخیره‌ای معنوی برای رسیدن به مقصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   سردار کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم در گفتگویی با بیان اینکه به مراسم معنوی و پربرکت اعتکاف از چند زاویه می‌توان نگاه کرد، اظهار کرد: اعتکاف، مرحله‌ای از مسیر طولانی و اجتناب‌ناپذیر مبارزه و مجاهدت در جهت تحقق اسلام ناب است. هر انسان مؤمنی در این راه مقدس، نیاز به تجدید قوای روحی و معنوی خود دارد.

 وی اعتکاف را یکی از بهترین ایستگاه‌های مراحل معنویت و خودسازی، خواند و گفت: اعتکاف مقصد نیست؛ بلکه ذخیره معنوی برای رسیدن به مقصد است، لذا اعتکافِ چندروزه در مساجد، آلودگی‌ها و ناخالصی‌های ناشی از زندگی مادی و دنیوی را از وجود ما پاک‌کرده و روح و جان ما را برای ادامه پرقوت و مطمئن مسیر مجاهدت و بندگی، آماده می‌سازد.

 جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم افزود: موسم اعتکاف، در واقع تمرین کل زندگی و دوران حیات بشری، در چند روز است و ورود به اعتکاف آدابی دارد که از اذان صبح روز اول شروع شده و با اذان مغرب روز آخر پایان می‌یابد. در بین این دو اذان، محدودیت‌هایی برای معتکف ایجاد می‌شود که قلب و روح او را قوت بخشیده و گوهر وجودی‌اش را صیقل می‌دهد. سپری‌کردن موفقیت‌آمیز این ایام، به انسان نشاط معنوی و احساس رضایت ناشی از بندگی خالصانه و آگاهانه، می‌بخشد.

 وی با بیان اینکه حیات دنیوی ما هم با تولد آغاز و پس از چند سال با حادثه قطعی مرگ پایان می‌یابد، افزود: در طول این سال‌ها، محدودیت‌ها و بایدهایی در قالب دستورات دینی، بر ما لازم شده است که اگر موفق به انجام صحیح آنها بشویم، پاداش اخروی و رحمت الهی را به دست خواهیم آورد.

 سردار کبیری‌پور گفت: مراسم معنوی اعتکاف، از جمله بهترین شعائر دینی است که آثار و برکات فوق‌العاده و عظیمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد؛ لذا گسترش ظرفیت اعتکاف، جزء وظایف هر فرد مؤمن به‌ویژه مسئولین ونیز صاحبان ثروت و مکنت است.

 وی اضافه کرد: کمک به فعالان و متولیان مساجد در جهت توسعه اعتکاف، سبب حضور پررنگ‌تر جوانان و نوجوانان در این مراسم باشکوه می‌شود و ان‌شاءالله آن‌ها را در برابر آفات و بلیات آخرالزمانی، محفوظ می‌دارد.



انتهای پیام/


منبع:نسیم
http://qomefarda.ir/47313
اخبار مرتبط

نظرات شما