مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم:

۱۷۰ تاکسی قم نوسازی شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: ۱۷۰ دستگاه تاکسی در قم نوسازی شده است و ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه فرسوده در قم وجود دارد.

قاسم طالبی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: تاکنون ۱۷۰ دستگاه تاکسی در قم نوسازی شده است و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند همچنین ۳۱ دستگاه تاکسی مبالغ پیش‌فاکتور آن توسط رانندگان به‌حساب ایران‌خودرو واریز شده است و در انتظار این هستیم که تاکسی‌ها تحویل رانندگان شود همچنین ۷۵ نفر از رانندگان تاکسی نیز ثبت‌نام کردند و منتظر هستیم که پیش‌فاکتور برای آن‌ها صادر شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم بیان داشت: از این ۱۷۰ تاکسی که امسال نوسازی شده است ۸۹ دستگاه از طریق وام‌هایی که سازمان به رانندگان اعطا کرده خریداری شده است یعنی ۶۵ درصد نوسازی‌ها توسط وام‌های پرداختی سازمان انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ که امسال برای تبدیل ناوگان تاکسی‌رانی در نظر گرفته شده است ۳۶۲ میلیون تومان است که خودروی سمند سورن به‌صورت پایه گازسوز در نظر گرفته شده که تحویل رانندگان تاکسی خواهد شد.

طالبی افزود: باتوجه‌به این‌که منابع محدودی داشتیم ۲۰ میلیارد تومان با مصوبه شورای اسلامی شهر قم در اختیار تاکسی‌رانی قم قرار داده شد، این مبلغ نیز در یکی از بانک‌های عامل مسدود شد تا به همان میزان نیز بانک آورده داشته باشد تا بتوانیم برای نوسازی هر تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بدون سود به رانندگان تاکسی وام پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: باتوجه‌به این‌که منابع محدودی داریم و متقاضیان تبدیل تاکسی فرسوده به نو زیاد است، تاکسی‌هایی که از سال ۸۵ فعالیت داشته‌اند فراخوان شده‌اند تا از آن‌هایی که متقاضی وام هستند ثبت‌نام صورت گیرد.

طالبی تصریح کرد: از هفته گذشته نیز ثبت‌نام تاکسی‌های مدل سال ۸۶ را در دستور کار داریم تا رانندگان ثبت‌نام خود را انجام دهند و باتوجه‌به منابع محدودی که داریم اگر متقاضیان بیشتر از منابع مالی ما باشد تمهیداتی را در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از ناوگان تاکسی‌رانی قم فرسوده است؟ گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از ناوگان تاکسی‌رانی قم فرسوده است؛ یعنی مدل آن‌ها قبل از سال ۹۱ است‌

طالبی تأکید کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از منابع دیگر هم استفاده کنیم تا بتوانیم ناوگان تاکسی‌رانی قم را نوسازی کنیم و مبالغ وام بیشتری برای رانندگان تاکسی تأمین کنیم، طرح تحویل تاکسی به‌صورت کلید به کلید است؛ یعنی رانندگان تاکسی مبالغ را واریز می‌کنند و همچنان روی تاکسی‌های قبلی خود در حال فعالیت هستند و زمانی که خودروی جدید به آنان تحویل داده شد می‌تواند تاکسی‌های قدیمی را اسقاط کند.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش خطوط تاکسی‌رانی در قم باتوجه‌به تقاضایی که مردم دارند مدنظر است؟ بیان داشت: طرحی را معاونت حمل‌ونقل شهرداری در خصوص بازنگری خطوط اتوبوس و تاکسی داشت که با پیمانکار مربوطه هم قراردادی را منعقد کرده که پیمانکار در حال بازبینی است که اگر خطی نیازمند این است که تاکسی برای آن در نظر گرفته شود و یا حتی تاکسی‌هایی که در برخی از خطوط کم یا زیاد هستند به‌صورت علمی به تاکسی‌رانی اعلام شود تا نسبت به آن بتوانیم خطوط را افزایش دهیم یا برخی از خطوط را کم یا افزایش دهیم.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47425
اخبار مرتبط

نظرات شما